February 7, 2001
Antingen från Asus eller Abit. Sen finns det moderkort med lägre priser men inte lika bra att överklocka med. Men MSI och är oxå bra. Dessa vet jag är bra men säkert någon här säger nåt annat är oxå bra .
denna är bra --> ASUS A7V133 KT133A (behöver en Fulltower för att den är stor). priset är ca 1800:- i Datorbutiken.se
[ Detta inlägg ändrade av SimRacer 2001-03-20 20:04 ]
[ Detta inlägg ändrade av SimRacer 2001-03-20 20:05 ]
Tycker också att Abit eller Asus är två väldigt bra val.
Om du funderar på att köra RAID så ska du kanske sattsa på Abit KT7A Raid.
Men annars är nog Asus A7V eller Abit KT7A två av de bästa valen.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Sysslar visserligen inte så mycket med AMD..men mitt råd är att som alltid annars när man ska köpa nya hårdvaror av så stor vikt...glid runt på nätet å läs recensioner å artiklar...skapa dig en egen uppfattning...visst ska man lyssna lite på vad andra rekommenderar....men som sagt så tror jag det bästa e att läsa recensioner av mobo...!
Lycka till..!
Ja A och O är ju helt klart recensioner!
Men ska alltid kolla på recensioner/tester innan man köper det!
Men råd som man får i forum m.m baseras ju oftast på att de som ger råden har läst recensioner eller själva äger prylen ifråga. Så det är ju en bra vink om vad man ska kolla på!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 20, 2001
2001-03-20 19:24, skrev hyrpo:
Hej allihop ja har ett problem. Ja ska köpa en dator. en AMD 1200 mhz Thunderbird med 256mb o 46gb hårddisk o creative labs 3d blaster gts, tror ja men problemet är moderkortet vad ska ja köpa???för nått tack på förhand...
Tack för alla svar de e som ni säger
bästa infot får man i tester,men det är alltid kul o höra vad andra tycker som har mer erfarenhet av datorer o dess komponenter tack h...
1 Guest(s)