Moderkort (AGP) 939|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Moderkort (AGP) 939
zoohoomoo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 4, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, håller på och bygga (en än gång) en dator åt en vän. Han ska behålla sitt gammla 9800pro men undrar vilket moderkort som passar bäst för klockning (endast cpu). Cpu: AMD 64 3000+ (939).

OBS Priset ska vara runt 1000kr
Hittade :

http://www.webhallen.com/prod......p?id=32189
http://www.webhallen.com/prod......p?id=31826

Vad är skillnaden?
Edit: Han har/ska köpa 2 BH-5 (512mb st)

MVH Zoo

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
945955
September 4, 2005 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

skillnaden är väl typ att den ena har "μGuru"
vilket är ett chipp på moderkortet, och har med överklockning att göra kan man säga.
den borde altså vara mer lämpad för överklockning (mer inställnignar typ)

NirreFirre
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
948072
September 8, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det inte är nödvändigt med perfekt layout och lullull så rekomenderas detta AGP+PCIe kort för ca 700:-. http://www.asrock.com/product/.....-SATA2.htm, AnandTech test och ett antal tester från denna sida. Det verkar prestera utmärkt för pengarna.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
948098
September 8, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛 wink

_Xenomorph_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
948611
September 10, 2005 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛 wink

Hmm har ett Abit AV8 och det har 1 Firewire på bakplåten också samt en medföljande bracket med 2 extra Firewire och USB2-portar.

Enda skillnaden är Uguru-modulen som man kan köpa till annars.

Jalle64
Member
Medlem
948615
September 10, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

_Xenomorph_ wrote: [quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛 wink

Hmm har ett Abit AV8 och det har 1 Firewire på bakplåten också samt en medföljande bracket med 2 extra Firewire och USB2-portar.

Nix, så är det inte, Uguru sitter med på bägge om du läser på hans länkar, följer med till i stort sätt alla mobos ifrån ABIT, däremot så är det 3rd eye som man får extra, och om du kollar så finns där ingen firewire på det billiga, se länken, please 😛 😕 wink

_Xenomorph_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
948638
September 10, 2005 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: [quote=_Xenomorph_][quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛 wink

Nix, så är det inte, Uguru sitter med på bägge om du läser på hans länkar, följer med till i stort sätt alla mobos ifrån ABIT, däremot så är det 3rd eye som man får extra, och om du kollar så finns där ingen firewire på det billiga, se länken, please 😛 😕 wink

Ja jag menade 3rd eye-modulen. Om du kollar lite nogrannare på bilden på det lilla så ser du att webhallen postat en bild på ett Socket 754-moderkort[EDIT] (Närmare bestämt ett KV8).

Vill du att jag ska ta kort på baksidan av mitt Abit AV8 så du ser? Det sitter 4 USB2+1 FW-port på baksidan och det medföljer en bracket för 2 extra FW och USB2-portar.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
948639
September 10, 2005 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

A8V-Deluxe!!! Fick mitt för under 1000 kr på Styggapojken, men kan också köpas på JME data, för några kronor över eller under hundra 🙂

Jalle64
Member
Medlem
949089
September 11, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

_Xenomorph_ wrote: [quote=Jalle64][quote=_Xenomorph_][quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛 wink

Ja jag menade 3rd eye-modulen. Om du kollar lite nogrannare på bilden på det lilla så ser du att webhallen postat en bild på ett Socket 754-moderkort[EDIT] (Närmare bestämt ett KV8).

Vill du att jag ska ta kort på baksidan av mitt Abit AV8 så du ser? Det sitter 4 USB2+1 FW-port på baksidan och det medföljer en bracket för 2 extra FW och USB2-portar.

Ok my bad embarassed Det verkar som om de har tagit texten från kv8 pro kortet också, det var därför där inte stod något om firewire 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 223
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL