April 30, 2005
Hej, håller på och bygga (en än gång) en dator åt en vän. Han ska behålla sitt gammla 9800pro men undrar vilket moderkort som passar bäst för klockning (endast cpu). Cpu: AMD 64 3000+ (939).
OBS Priset ska vara runt 1000kr
Hittade :
http://www.webhallen.com/prod......p?id=32189
http://www.webhallen.com/prod......p?id=31826
Vad är skillnaden?
Edit: Han har/ska köpa 2 BH-5 (512mb st)
MVH Zoo
June 28, 2005
Om det inte är nödvändigt med perfekt layout och lullull så rekomenderas detta AGP+PCIe kort för ca 700:-. http://www.asrock.com/product/.....-SATA2.htm, AnandTech test och ett antal tester från denna sida. Det verkar prestera utmärkt för pengarna.
May 5, 2003
Jalle64 wrote: De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛
Hmm har ett Abit AV8 och det har 1 Firewire på bakplåten också samt en medföljande bracket med 2 extra Firewire och USB2-portar.
Enda skillnaden är Uguru-modulen som man kan köpa till annars.
April 13, 2004
_Xenomorph_ wrote: [quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛
Hmm har ett Abit AV8 och det har 1 Firewire på bakplåten också samt en medföljande bracket med 2 extra Firewire och USB2-portar.
Nix, så är det inte, Uguru sitter med på bägge om du läser på hans länkar, följer med till i stort sätt alla mobos ifrån ABIT, däremot så är det 3rd eye som man får extra, och om du kollar så finns där ingen firewire på det billiga, se länken, please 😛 😕
May 5, 2003
Jalle64 wrote: [quote=_Xenomorph_][quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛
Nix, så är det inte, Uguru sitter med på bägge om du läser på hans länkar, följer med till i stort sätt alla mobos ifrån ABIT, däremot så är det 3rd eye som man får extra, och om du kollar så finns där ingen firewire på det billiga, se länken, please 😛 😕
Ja jag menade 3rd eye-modulen. Om du kollar lite nogrannare på bilden på det lilla så ser du att webhallen postat en bild på ett Socket 754-moderkort[EDIT] (Närmare bestämt ett KV8).
Vill du att jag ska ta kort på baksidan av mitt Abit AV8 så du ser? Det sitter 4 USB2+1 FW-port på baksidan och det medföljer en bracket för 2 extra FW och USB2-portar.
April 13, 2004
_Xenomorph_ wrote: [quote=Jalle64][quote=_Xenomorph_][quote=Jalle64]De två skillnaderna dessa kort har, är firewire på bakplåten, och en extern klocka(låda) third eye, som visar lite olika systemvärden, sedan skiljer ju priset, men det visste du ju 😛
Ja jag menade 3rd eye-modulen. Om du kollar lite nogrannare på bilden på det lilla så ser du att webhallen postat en bild på ett Socket 754-moderkort[EDIT] (Närmare bestämt ett KV8).
Vill du att jag ska ta kort på baksidan av mitt Abit AV8 så du ser? Det sitter 4 USB2+1 FW-port på baksidan och det medföljer en bracket för 2 extra FW och USB2-portar.
Ok my bad Det verkar som om de har tagit texten från kv8 pro kortet också, det var därför där inte stod något om firewire 😛
1 Guest(s)