December 20, 2006
är detta kort någorlunda framtidssäkert? tänkte ha det 2 till 3 år iaf.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=sc
Kommer man kunna köra t.ex 2st dx10 ati kort i denna så småningom?
har en förkärlek till ati kort..fråga inte varför..så om ni ska tipsa om bättre moderkort må det vara ett crossfire isf 🙂
December 20, 2006
ja de e sant jag borde ha specifierat mig bättre. Jag tänkte så småningom köra crossfire eventuellt med de nya dx10 korten. Sen så vet jag inte mycket om northbridge o southbridge o sånt men det är därför jag frågar...
läste någonstans om att förgångaren till SB600 inte var så bra på att utnyttja crossfirekort i crossfirekoppling(master/secondary)
Läste nyligen att när amd väl släpper sina fyrkärniga kommer det även komma till AM2 så det duger för mig på ett tag.
Jag hajar att det kommer nya grejer hela tiden men om man börjar med ett sytem som är lätt att uppgradera kan man lixom ha en enda fortlöpande uppgradering som pågar i åratal..eller?
January 12, 2007
Räkna inte med det
Oftast så stödjer inte chipsetet nyare CPU'n, även om de har samma socket eller något.
Om du i snara framtiden vill börja med Crossfire och DX10 är det nog kanske bra att vänta lite med skaffa grejer till det.
Kolla specifikationer på hemsidan annars, och vad den stöder precis och om det nämns något om framtida saker.
1 Guest(s)