January 6, 2006
Jag har som sagt en ganska liten budget, men vill ju ändå uppgradera min burk. Har ju länge velat ha AMD64 och sedan köra x64 windows, och andra program som jag använder som har stöd för x64.
Men det värsta problemet är just cash och det som kostar mest är ju grafikkortet då jag måste uppgradera till PCIe. Visst finns det socket 939 med agp men det tycker jag är lite dumt.
Har då sett att det finns moderkort med på agp och PCIe som jag tycker låter som ett mycket bra alternativ. För då kan jag ju köpa det moderkortet plus 64 3200+ och köra med mitt gamla graffekort.
Men jag har också läst att det inte är säkert att det är riktigt AGP och PCIe utan AGPe och nått annat som gav sämre prestanda. Något som vet någonting om detta och kan tipsa mig.
Vet någon om de nya socket AM2 kommer ha något sånt här stöd?
May 5, 2004
http://www.datorbutiken.com/se.....ASR939DUAL
bra moderkort osså, kör själv med ett sådant i min andra dator. dett moderkort går enkelt uppgradera till M2 osså genom en liten adapter man får köpa senare.
January 6, 2006
EliXyR wrote: bra moderkort osså, kör själv med ett sådant i min andra dator. dett moderkort går enkelt uppgradera till M2 osså genom en liten adapter man får köpa senare.
Jasså vad kostar en sådan adapter då?, och kommer det påverka prestandan gentemot om jag skulle köpa en "riktig" AM2 socket?
Har du någon länk till info?
December 26, 2001
Tocky wrote: [quote=EliXyR]bra moderkort osså, kör själv med ett sådant i min andra dator. dett moderkort går enkelt uppgradera till M2 osså genom en liten adapter man får köpa senare.
Jasså vad kostar en sådan adapter då?, och kommer det påverka prestandan gentemot om jag skulle köpa en "riktig" AM2 socket?
Har du någon länk till info?
Svårt att säga pris när adaptern inte finns att få tag på än. Därmed omöjligt att veta hur det påverkar prestandan när M2 processorerna inte har kommit ut än heller. Men till sommarn får man nog reda på det... 😛
Har själv planer att köpa ASrock moderkortet som EliXyR rekommendera, alla de tester jag läst så verkar den grymt bra för sin peng. Prestandan på AGP-porten verkar det inte var nå fel på heller.
1 Guest(s)