October 26, 2004
Jag har stora problem med att mitt moderkort och min SSD verkar prata olika språk. De förstår varandra hyfsat men inte tillräckligt, lite som om jag pratar med en Norsk.
Jag kan installera os (win 8) men först efter typ 5 försök med kraschar (har även testat andra os med samma resultat). Jag kan installera program men ibland kraschar även det. Jag kan inte installera min bluetoothdrivrutiner. Den klarar inte heller att uppdatera windows.
Allt detta fungerar fint med en mekanisk disk men hastigheten får mig att gråta när jag vant mig med en SSD.
Moderkortet är ett Gigabyte DS3 P35 och SSD:n är en Sasung 840 (jag har även testat med en OCZ Agillity 3 med samma problem). Jag har provat olika sataportar och kablar.
HJÄLP please...!
August 29, 2012
tror det är moderkortet, sitter med Samsung`s 840 Pro, och inga problem för mig, hårdisken går inte uppdatera då den har senaste firmware DXM03BQ0 kolla i egenskaper för hårddisken fliken information och sen maskin varu ID står såhär: IDEDiskSamsung_SSD_840_PRO_Series______________DXM03B0Q
May 5, 2004
Det sitter ICH9 Sydbrygga på det moderkortet. Och vanilla ICH9 Stödjer inte AHCI. Även att det nu skulle fungera med den så blir det inte optimalt.
Jag har kört SSDer på ICH7R utan problem, även om hastigheten inte är den bästa. Så har det funkat, då på ett Abit kort med betydligt äldre bios. Prova med o flasha om bios. Har du ett USB minne som kan starta med DOS så är det ju inga problem.
Kolla även så du använder Sydbryggans egna sata portar, för det kortet har även 2st från marvell eller liknande.
1 Guest(s)