February 23, 2004
Hej, var ett tag sen jag byggde ihop en dator nu och det har väl en hänt en hel del sen dess. Hur ser det ut på marknaden nu? För några år sedan när jag byggde ihop en dator så var det Intel som var det mest prisvärda alternativet, är det fortfarande så idag? Hur är det med DDR3 minnen? Går det lika bra med DDR2? Minne tänkte jag mig 2GB, 4GB känns lite overkill kanske? Ska väl mest använda burken till att spela lite och slösurfa.
Ni får gärna komma med lite förslag på komponenter till min budget.
Tack på förhand 🙂
April 24, 2007
Vad har du för max budget, vilken typ av spel spelar du främst?
edit:Såg budgeten nyss, skulle hellre vänta lite med ett köp eller satsa på begagnat om du ska ha någon vettig prestanda för dina pengar. I så fall vore en begagnad Phenom II rigg väldigt bra.
Självklart ska du ha minst 4GB, det är nästan gratis med minne idag.
January 19, 2003
4GB är nog det minsta jag skulle rekommendera i dagsläget, speciellt om du tänkt spela lite. För att kunna utnyttja det fullt ut så behöver du ett 64-bits OS.
Angående Intel vs. AMD så tycker jag AMD ger mest för pengarna om du inte skall överklocka. Har du tänkt överklocka skulle jag dock rekommendera Intel.
Uppfyller din budget + frakt. Tyvärr är 2500 en rätt begränsad budget tyvärr.
Om du har råd att lägga lite mer skulle jag tagit något av följande paket istället.
//Jimmy
February 23, 2004
Okej tack för tipsen.
Vad säger ni om DDR2 och DDR3? Vad är skillnaden?
Vad sägs om detta paket?
1 Guest(s)