July 21, 2006
Hej igen! Har tänkt köpa en ny burk (än en gång) eftersom den jag beställde för några månader sen inte har kommit ännu. Har funderat lite på detta mobot; http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=321774 men fungerar detta med en sån här http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=322633 direkt, eller måste jag flasha BIOS först? Vore ju inte så roligt om man först beställer en burk för ca 16k-17k och sedan måste ha en annan socket 775 CPU för att kunna flasha och efter det först kunna använda E6600. Finns det ngt annat mobo ni vill föreslå som det fungerar med, ska ha 2 PCI-E16x platser, det är ett måste för det kan hända att jag kör med CF om några månader eller så.
Är det nåt mer ni vill veta så får ni fråga!
Tacksam för svar snarast möjligt!
September 7, 2001
nu borde det kortet du länka till ha ny bios som klarar core 2 duo men tidigare va det värre... men dom kanske har nåt gammalt kvar skräpar på lagret...
skulle rekomendera detta http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed
några kronor billigare och klockar oxo grymt fint och med lite tur har det c2 chipet vilket klockar upp mot 600 fsb... men iofs så har du multi på 9 på den proppen så då behöver du inte så hög fsb...
så kortet du länka till lär funka finfint
May 23, 2006
Asus P5B stödjer inte Crossfire. Det har två pcie x16 platser men inget stöd för CF. Det beror på Intels 965-chipset som av nån anledning är svårt att kombinera med CF. Jag har hört att vissa tillverkare löst problemet, men jag har ännu inte sett några sådana kort på marknaden.
Jag köpte ett ASUS P5W DH DLX från shg.biz för ca 1 vecka sedan. Det kortet behövde inte omflashas för att stödja min E6600.
February 12, 2003
M Hammargard wrote: Asus P5B stödjer inte Crossfire. Det har två pcie x16 platser men inget stöd för CF. Det beror på Intels 965-chipset som av nån anledning är svårt att kombinera med CF. Jag har hört att vissa tillverkare löst problemet, men jag har ännu inte sett några sådana kort på marknaden.
P965 stödjer Crossfire, jo. Från och med Catalyst 6.8 eller 6.9, men än så länge bara i OpenGL-applikationer. Dessutom har väl kortet bara en x16-slot och en x4-slot, vilket betyder ganska fet asymmetri i trafiken. Därför ska man köra på 975X, där kan man få 2*16x-portar (eller 2*8x, inte helt säker, båda är dock bättre än 16/4x).
April 13, 2004
Mean Machine wrote: P965 stödjer Crossfire, jo. Från och med Catalyst 6.8 eller 6.9, men än så länge bara i OpenGL-applikationer. Dessutom har väl kortet bara en x16-slot och en x4-slot, vilket betyder ganska fet asymmetri i trafiken. Därför ska man köra på 975X, där kan man få 2*16x-portar (eller 2*8x, inte helt säker, båda är dock bättre än 16/4x).
Det är just OGl den inte stödjer men det skall avhjälpas i kommande version. Läste detta på Driverhaeven 😛
February 12, 2003
Jalle64 wrote: [quote=Mean Machine] P965 stödjer Crossfire, jo. Från och med Catalyst 6.8 eller 6.9, men än så länge bara i OpenGL-applikationer. Dessutom har väl kortet bara en x16-slot och en x4-slot, vilket betyder ganska fet asymmetri i trafiken. Därför ska man köra på 975X, där kan man få 2*16x-portar (eller 2*8x, inte helt säker, båda är dock bättre än 16/4x).
Det är just OGl den inte stödjer men det skall avhjälpas i kommande version. Läste detta på Driverhaeven 😛
Ah, my bad. Men D3D funkar klockrnet, men som sagt så ska det lösas med stöd för OGL också. 😉
1 Guest(s)