April 26, 2001
Hallå!!!
En gammal frågan som ställs igen..
Abit eller Asus...???
Denna fråga har många gånger disskuterats, men nu har jag tänkt köpa ett av dom.
Frågan är bara vilket.?
Jag har läst att vissa har fått konflikter på sina Abits kort (nätverkskort och ljudkort).
Men jag har oxå läst att många är nöja med sina Abit kort.
Så vilket av dom skall jag välja, eller finns det något annat kort som gäller när man skall överklocka?
Tacksam för svar.....
Vad har du för system i övrigt?
Det finns ju vissa kombinationer som ofta kan klödda så det kan hjälpa om man vet vad du har för system.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 10, 2001
I vilket fall som helst ska du ha ett Kt133a
kort ! typ
asus a7v kt133a eller
abit kt7a ... du kan liksom ta vilket som helst ... det spelar nästan ingen roll.. lika bra typ! mitt asus a7v kt133 fungerar fint som faan ! ...
Å om du har mer än en hårddisk så kan du ju köpa Abit at7a RAID ... fast snäppet dyrare !
April 26, 2001
f-n oxå!
Precis när man bestämt sig så kommer det tre nya inlägg som säger att man skall välja Abit..
Nu blev jag osäker igen!
Ni som har Abit:s kort, är ni nöjda med dom.
Är det många "buggar" med det?
Jag tycker att alla inlägg som man läst och alla tester visar att kortet är bra.
Så att om det inte är för mycket konflikter med det så tycker jag att Abit verkar vara ett bra alternativ.
Men som sagt e jag inte riktigt säker.
Ge gärna råd!
Jag har ägt 2st Abit moderkort.. Båda iförsej till Intel processorer.. Men de har funkat helt perfekt!
Jag tycker du ska kolla igenom vad du personligen tycker om på Asus och Abit korten.. vilket du än väljer så kommer du inte att bli missnöjd!
Tekniknörd som gillar att träna.
December 20, 2000
April 26, 2001
OKey
Jag var bara orolig att vattenblocket inte skulle få plats på Abits kort (swiftech)..
Men det e nog inga problem.
Men som det verkar så verkar Asus lite stabilare, men äsch...
Det kanske skall bli Abit.
Detta e inget kul.
Jag vet faktiskt inte vilket kort jag skall ta.
Men det e nog lika bra att ta Abits......
3 Guest(s)