June 15, 2001
Har ett stort problem. Min dator kraschar hela tiden. Värst med XP där den funkat perfekt några dar, men till slut så blir det samma fel hela tiden, skärmen blir blå alldeles innan man kommer in i windows och så står det nått om register fel och memory dump, hinner inte läsa mer, innan den bootar om...så blir det hela tiden, reboot på reboot på reboot, går inte att starta den i felsäkert läger eller på nått annat sätt.
Har formaterat och lagt in XP igen ett antal gånger, men det blir exakt samma fel hela tiden. Brukar också få installera diverse spel och program flera gånger om innan man får dem att funka.
Funkar piss även på windows Me, ännu värre där nästan, kör just nu 98 där det funkar hyffsat hittills iaf. Grejen är att 2 av mina polare har exakt samma problem, och vi har alla likadant moderkort. Vad göra? Säg inte att jag ska köra win2k bara, för det hänger knappast på operativsystemen.
October 3, 2001
October 3, 2001
April 26, 2001
On 2001-11-13 20:32, Hatelore wrote:
Har ett stort problem. Min dator kraschar hela tiden. Värst med XP där den funkat perfekt några dar, men till slut så blir det samma fel hela tiden, skärmen blir blå alldeles innan man kommer in i windows och så står det nått om register fel och memory dump, hinner inte läsa mer, innan den bootar om...så blir det hela tiden, reboot på reboot på reboot, går inte att starta den i felsäkert läger eller på nått annat sätt.
Har formaterat och lagt in XP igen ett antal gånger, men det blir exakt samma fel hela tiden. Brukar också få installera diverse spel och program flera gånger om innan man får dem att funka.
Funkar piss även på windows Me, ännu värre där nästan, kör just nu 98 där det funkar hyffsat hittills iaf. Grejen är att 2 av mina polare har exakt samma problem, och vi har alla likadant moderkort. Vad göra? Säg inte att jag ska köra win2k bara, för det hänger knappast på operativsystemen.
Testat att flasha biosen? Kan ju hjälpa?
June 15, 2001
Okej...har skrivit ner felmeddelandet som jag får. Den kraschade igen idag...såklart.
STOP: c0000218 [Fel i registerfil]
Registret kan inte läsa in registreringsdata (filen):
systemrootsystem32configSOFTWARE
eller dess logg eller dess alternativa version.
Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.
Hoppas nån blir klokare av de där.
October 8, 2001
ja jag får samma felmeddelande...
testade förövrigt att installera 256 mb ram till, hade ett j**la problem att få i det men när det sedan satt där så kände datorn inte av det, tog bort det, datorn vägrar starta, ett konstant pip, jag clearar skiten och datorn startar...
June 15, 2001
Tänkte bara säga att jag flashade BIOS som någon föreslog, inte bra, kände inte av tangentbordet efter det. Så jag åkte ner till stället där jag köpt skiten och de bytte moderkort, och nu går den som en klocka, med XP också, inte en hängning eller nått problem överhuvudtaget på snart 2 veckor. Det nya moderkortet är dock av exakt samma märke och modell som det gamla så det var tydligen det som strulade.
June 15, 2001
hmmm...fick ett CMOS-checksum error tidigare så att BIOS nollställdes...då kom alla felen tillbaka igen. Lyckades hitta felet själv den här gången så nu går den kanon igen. Gör så här i BIOS, ändra till följande inställningar.
DRAM Clock/Drive Control: DRAM Interleave 4 way
DRAM Clock/Drive Control SDRAM cycle length 2
DRAM Clock/Drive Control DRAM Command 1T
Funkade för mig.
1 Guest(s)