Moderkorts Död..??????|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Moderkorts Död..??????
Avatar
Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 13, 2001 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte för ett tag sen ett Abit BE6 II v2...med RAid å ATA100...de funkade fint å va stabilt...men efter ett tag så började den med att man fick strta om burken 2lr 3 ggr innan den botade..å så höll den sig ett tag ...men sen började den med att jag fick strta om fler å feler ggr..till slut så kunde jag få göra det 6-8 ggr...å till slut dog den helt...fläktar å hdd går igång men annars e den helt död...detta hände för ett litet tag sen..å jag har lämnat in mobo:t hoppas verkligen jag får ett nytt...har kollat runt lite på nätet om de är nån som har haft samma problem...å nu tänkte jag kolla med er om de är nån här på sidan som har liknande problem...vet att kenjo å Jonas har haft det...men finns det nån annan..?

"Tacksamma för svar"

osiris
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
January 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1964
January 14, 2001 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo mitt problem är väl ganska snarlikt...

Det var så att jag för ett par dagar sen fick mitt abit kt7 moderkort. min kylare och min duron 700

jag kopplade i grejjerna och körde igång.. jag kollade lite fps i q3 och gick sedan ut i bios för att dra upp den i 1ghz.. körde den ett tag och skulle sen testa om den pallade lite mer.. vilket den inte gjorde. jag fick då reseta min bios. och efter att detta var gjort vägrar hela burken att boota när jag trycker på power switchen (on/off knappen). jag har testat i en ny burk (med samma nätaggregat dock). har tagit ur allt och satt i igen. utom procesorn...

undrar över nån som kan tänka sig vad det kan vara för fel

Kenjo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
Member Since:
December 20, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1970
January 14, 2001 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo som sagt har jag haft likadant problem men saken är att burken går igång men att det kommer INGEN BILD överhuvudtaget på skärmen

Avatar
Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1981
January 14, 2001 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jepp det gör min med...mdd å fläktar går igång..men det vägrar komma nån bild..å har testat med allt...den helt enkelt vill inte..!

Avatar
Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
2166
January 17, 2001 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen mer som hört lr sett nått angående detta..?

bennyb
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
January 16, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
2176
January 17, 2001 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni med "skärmdöd"...
Det är inte så att ni har ett GeForce som ni precis uppgraderat bios på? Det gjorde jag och då dog kortet totalt. Fick starta upp med ett gammalt PCI-kort (PCI select) plus geforce för att få igång datorn och sedan flasha om till gamla geforce-biosen.

Avatar
Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
2190
January 17, 2001 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

2001-01-17 14:00, skrev BennyB:
Ni med "skärmdöd"...
Det är inte så att ni har ett GeForce som ni precis uppgraderat bios på? Det gjorde jag och då dog kortet totalt. Fick starta upp med ett gammalt PCI-kort (PCI select) plus geforce för att få igång datorn och sedan flasha om till gamla geforce-biosen.

"Moderkorts död"...inte skärm död...å graffet hade iaf jag inte rört..men de bara slocknade..!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 73
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL