August 30, 2005
blir så sur på moder kortet. först får man inte skitten att funka. så man skickar in det. de säger att det inte är något fel på kortet jag har testat allt jag kan komma på . 3 olika minnen i 2 st olika portar. minnena funkar till andra datorer. 2 olika cpuer båda funkar. 2 olika gkort funkar i andra datorer. 2 olika nätdelar. även ett annat chassie ifall trådarna är trasiga. datorn ger bara 1 långt pip och 2 korta. får till backa samma moderkort och skall betala 300kr för det är inget fel på det. får tillbacka med samma fel. men nu lyckas jag få igång det. har 1,5G i ram i den och det står det är 512mb ram. sätter jag in ett minne till så startar inte datorn. har ändtar om på minnerna och det värkar som man får en random funktion om man sätter minnerna i olika portar visa portar funkar inte om man har ett minne i en annan port osv. så till slut så kan man köra upp datorn om man hittar en kompination som funkar som max har man lyckat få 1 G singel. så fort datorn får jobba lite så stänger den av sig tex vid spel.
asus a8v-xe
asus 7900gs
kingstone hyper X 4x512
amd 3500+
tänker om det kan vara nät delen ligger på 500 fast är 20pin istället för 24 som moderkortet är om det är det som skappar detta på grund av för lite ström? fast jag har ett till nätdel som driver min server själv. eller är det minnerna som inte moderkoret är så bra kompis med?
August 30, 2005
M Hammargard wrote: Om det är en 24-pin kontakt på moderkortet så ska givetvis en 24-pin plugg sättas dit. Brukar du bara använda ena hålet när du kopplar in en lampkontakt?
ibland för då andvänder jag inte jorden. 80% av alla moderkort som har 24pin kan köras med 20pinnätdel och det går bra. jag är redan testat att köra en 24pin nätdel och det är samma fel.
January 22, 2006
M Hammargard wrote: Om det är en 24-pin kontakt på moderkortet så ska givetvis en 24-pin plugg sättas dit. Brukar du bara använda ena hålet när du kopplar in en lampkontakt?
Dom flesta moderkort (ALLA jag stött på är bakåt kompatibla och går att köra med 20pin nät agg! Tror knappast att det är det som är felet.
Men du säger att du får fart på den ibland?
Tror ganska starkt på att det är ngt minnes tjafs, har för mig att ganska många moderkort har svårt för 4 st minnen.
June 11, 2001
Är ALLA dina minnen av samma tillverkare, typ, hastighet och revision? Annars kan det ge problem. Bästa sätttet är att köpa ett kit med minnen som passar ihop.
Läs mer om kvalificerade minnen som passar här:
1 Guest(s)