October 25, 2001
Hej jag förstår mig inte på mitt moderkort riktigt. Jag har ett Abit KG7-RAID. Tillsammans med det har jag en AMD T-BIRD 1.4 och 2*256 DDR. Nu ligger det till så att moderkortet helt enkelt inte vill ta emot den ena minneskretsen (både minnena är original) och jag testade det som inte fungarade i min kompis dator och det gick utmärkt där. Finns det något att göra åt detta, om annars ska jag skicka tillbaks moderkortet. I så fall, kan det bli strul med RAIDen sen (jag har RAID 0 nu på 2 st 60 GB IBM deskstar Hårddsikar). Bör jag först ta bort partitioner och sånt innan jag skickar tillbaks moderkortet.
Mycket tacksam för svar. / Pere
October 20, 2001
Finns det bara 2 minnes platser 😕
Jag skulle rekomendera att sätta in det minnet som "inte" fungerar och plocka bort det som redan fungerar UTAN att sätta det nån annan stanns först.
Funkar det INTE så är det riktigt knas efter som andra minnet funkade och det första gjorde det ju i samma plats.....
Men funkar det så testa att sätta det andra minnet på en annan plats (normalt runt 3-4 platser).
För mej så funkar inte ett minne direkt under det andra så jag får använda 3:e platsen så jag har ett mellanrum mellan dom två.
Ang. partitioner och RAID så har jag ingen anning :up:
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-11 04:16 ]
1 Guest(s)