July 20, 2004
jag har nyligen bytit ut original core kylaren mot S1R2.
Jag använde ATI original backplåten till VRM och Minnen.
Den isolerade resistorn/chippet som hade thermal pad originalt hade lossnat på isolerade resistor så jag beslöt applicera AS5.
problemet är att AS5 är för flytande så hur jag än gjorde så flöt AS5 även på elektronik komponenterna ovanför och till höger om resistor/chippet.
Nu undrar jag ifall kortet tar skada på något sätt exempelvis kortslutning då det är bra värmeledande AS5.
Det som jag märkte direkt när jag återmonterade kortet var att högra skärmen börjat tuta hörbart mitten skärmen tutar lite grann också.
I spel som Bad Company 2 var core på 400mhz samt mem på 900mhz medans furmark hade korrekt värden <---- Detta kanske också beror på AS5. Vidare så har Volt styringen i MSI Afterburner försvunnit. Beror problemen på AS5?
December 16, 2003
Vad är det du dragit loss? TPC-motståndet för tempmätning?
Hur som:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
August 8, 2009
Vänta... Du kyler minnen och VRM med orginal backplåt... men ovansidan då? =/
Hursom, testa att ta ut och torka rent och monera om med ytterst lite kylpasta... Jag har AS5 på mitt 5870 och allt jag ser är bättre temps! Det krävs väldigt lite kylpasta, trycket från kylaren jämnar ut det bra! 🙂
2 Guest(s)