January 19, 2003
Var i nån PC-tidning för nått år sedan där en av redaktörerna tyckte att man kunde köra tangentbordet i diskmaskinen, men han sade också att man skulle se till att det fick stå 2-3 dygn och torka, samt att han inte tog något ansvar ifall något tangentbord skulle gå sönder. Men det var det sätt han använde för att rengöra sitt tangentbord iaf.
//Jimmy
August 16, 2003
rsastin wrote: Av misstag "tvättade" jag min förra mobil i tvättmaskinen med lite kläder.
Mobilen fungerade inte alls efter det. Den ville inte gå igång.
vad berodde det på? att batteriet var i och mobilen var igång? kortslutning, jag tror inte att han har tangentbordet kopplat till en påslagen dator när han kör det i diskmaskinen.
om inte diskmaskinen är stömförande så bör detta gå bra, se bara till att låta den torka i några dygn.
November 4, 2001
Det är väl bara att du skruvar isär hela tangentbordet och tar bort all elektronik. Om du bara tvättar plastdelarna och väntar tills allt är torrt så är det nog inga problem.
Var väldigt försiktig då många tangentbord har 2st lameller som fungerar som knappar. Om du sätter ihop dem fel så kan det bli kortis och tangentbordet/moderkortet kan paja.
May 2, 2006
Vinnare av priset "Årets mest meningslösa pryl" måste annars vara den USB dammsugare jag mest på skoj köpte för 70 spänn på Teknikmagasinet.
Den var avsedd just för tangentbord och liknande men jag kom snabbt fram till att jag har större sugkraft genom min näsa än vad denna "dammsugare" hade, även i turboläget. :banghead:
1 Guest(s)