Nä det är nog mest vilka AMD har bra relationer med som får den märkningen!
Tekniknörd som gillar att träna.
Var har du hittat det minnet? Är det på nån svensk sida?
Kontakta mig på ICQ så skickar jag över prisuppgifter och vem som säljer. Företagets hemsida är dock inte online än!
[ Detta inlägg ändrade av Daniel 2001-05-11 12:25 ]
Jo alla orginal minnen ska funka med AMD system (AMD-ok) men det kan väl finnas undantag..! Orginal betyder att det inte är någon tredjeparts tillverkare som ha varit med om tillverkningen av modulerna. Allting är gjort av samma tillverkare..
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-05-11 12:32 ]
March 11, 2001
AAArrrhhh!!!!!
Nu får ni väl ändå ge er!! Det var de första moderkorten som kom till de första Athlon processorerna som hade problem med minnena. Detta var ju för 1,5 år sedan!
Det var moderkortschipen som inte var stabila med vissa minnen, inte Athlonprocessorn som det var fel på. Nuförtiden kan man lugnt köpa vilket minne som helst till sin nya AMD rigg. Men vill man ha max prestanda bör man givetvis satsa på Mosel PC133 minne.
Så Pär, sälj din 64mb kapsel till någon bättre behövande. Ett Mosel ordentligt klockat ger säker en prestanda ökning på 10-30% i Q3 och MINST lika mycket i 3d Mark.
Till Slass vill jag bara säga att: Såvida du inte tänker utnyttja moderkortets minnestweak möjligheter, så visst då är det snabbare med 192 mb minne. Men twekar man Moselminnet aldrig så lite så spelar det ingen roll om du så har 512 mb minne, du får ändå bäst prestanda med tweakat Mosel.
Det beror iförsej på vad man gör med sin dator.. Kör man Win2000 och mycket photoshop så kan jag säga dig att allt minne du kan hosta upp behövas!
Men jag tycket helt klart att tweakade Mosel minnen är The way to go..
Ja det är ju i alla fall en sak som är säker..
Undrar om 512Mb i minne hade täckt ens behov i Photoshop.. 256mb gör det definitivt itne i alla fall.
March 4, 2001
2001-05-14 20:44, skrev Anton:
Ja det är ju i alla fall en sak som är säker..
Undrar om 512Mb i minne hade täckt ens behov i Photoshop.. 256mb gör det definitivt itne i alla fall.
Hum, jag har 384MB minne och Photoshop går fint 😀
Vad e det som inte går med 256minne? *nyfiken*
T.ex göra ändringar i en bild i Photoshop och sedan gå in i Image Ready.. (kan tilläggas att bilden hade 90 lager.. )
Det tog en ca 10min för filen att laddas in i Image Ready och ledigt minne låg på ca 3mb.. 😀
March 4, 2001
2001-05-14 20:59, skrev Anton:
T.ex göra ändringar i en bild i Photoshop och sedan gå in i Image Ready.. (kan tilläggas att bilden hade 90 lager.. )Det tog en ca 10min för filen att laddas in i Image Ready och ledigt minne låg på ca 3mb.. 😀
Hum, var detta in Windows 98 eller Windows NT/2000?
3 Guest(s)