February 18, 2002
En inte så viktig fråga men...
Jag har ett Epox8KHA+ moderkort som sitter i en Chieftec DX-01BL-Dragon midilåda från Komplett med 340W aggregatet i. Varför kan jag inte få något varvtalsutslag från nätaggregatet i program av typen Motherboard Monitor? Inte heller i Bios får jag det.
December 5, 2001
Övervakningschippet som sitter på EPoX EP8KHA+ stödjer bara avläsning av två fläktvarvtal och två temperaturer, så även om du har tre fläktheaders så kan du inte läsa av varvtalet på fler än två av dem.
Så om du vill läsa av varvtalet på Nätaggsfläkten får du koppla byta plats med den som du har i chassifläktplatsen typ.
Så äré
//Anders.
February 18, 2002
Jorå, 3-pins kontakten är på på plats och den är väl till för att ange varvtalet på nätaggsfläkten? Hoppas jag fattat rätt. Som det är nu ser jag endast CPU temp, CPU fläktsvarvtal och chassitemp. Det verkar för mig som om inte EPoX-kortet kan läsa av mera än ett varvtal!?
February 18, 2002
Jag testade att sätta kontakten på headern längst ned på kortet i stället, och där minsann ville kortet mäta varvtalet! Jag tackar så mycket för tipsen. Men då undrar man ju i stället varför inte headern Fan3 (vid CPU:n) kan läsa av nätaggregatsfläcktvarvtalet (skönt ord)...?
2 Guest(s)