December 25, 2000
Jag kör denna http://www.allaboutsymbian.com.....hp?t=37737 moddade mjukvara.
June 3, 2005
Varför ska du köpa en A925??? Har en själv och är inte direkt posetiv över den, den är stor och otymplig, får knappt platts i fickan. Skärmen slukar enorma mängder ström, går att ha igång den i kanske 2-2½ h sen dör den. Jag har även haft problem med att mjukvaran, eller vad man ska kalla det, hänger sig. tex så kan musikspelaren sluta fungera så att man måste starta om telefonen för att få igång den igen. skärmen brukar även plötsligt tändas, fast man har knapplås i och det går inte heler få skärmen att slockna utan att stänga av telefonen. Det ända posetiva var väll priset (köpte min för 650kr) och visst det är ju mkt telefon man får för pengarna men jag skulle helldre köpt en mindre telefon som man slipper släpa med sig i ryggsäck. Vet inte om fler har har haft samma problem som jag men jag skulle iallafall inte rekomendera dej att köpa en A925.
July 18, 2002
Någon som har låst upp sin motorola a925 och upplever att man har sämre mottagning med mobilen än med andra mobiltelefoner? exempelvis på comviqs 2g nät?
för mig så hoppar mottagningen mellan inget till halvfullt i mitt hus för a925:an men för min 3310 så är den praktiskt taget alltid full mottagning.
någon som har haft liknande erfarenheter?
EDIT: hittade information för den som upplever samma sak:
http://www.mobilforumet.se/vie......php?t=141
November 28, 2002
Jag HADE en sådan. Stor, världens sämsta batteritid, mjukvara som bråkar lite då och då. Inget att rekomendera tyvärr.
Symbian e bra, dock jobbigt att skriva sms när man kör bil osv 🙂
Jag skulle rekomendera 1000modellen istället, smidigare och bättre batteritid.
Använd inte a925 som "mobil", batteriet tar slut snabbt om du använder den mycket. BLÄ!
July 18, 2002
Det bidrog knappast i tråden, jag använde a925 som en mobil i ett halvår och det fungerade fint, ställer man ned skärmljusstyrkan till minimum får man betydligt längre batteritid, man ser fortfarande lika bra. Mjukvaran bråkar inte om man håller sig undan från hobbyutvecklade program, men visst ibland var tredje dag kan man bli tvungen att reboot:a, dock kan en uppgradering utav OS:et lösa problemen.
Jag lyckades sköta det mesta genom telefonen, använde SSH genom putty jävligt flitigt och det har jag inte sett i en annan telefon som man kan få för 500 kr.
Dock håller jag med om att den är mer en leksak än en effektiv arbetstelefon/persondator. Men om man inte är så kräsen gällande storlek, och inte pillar på den varje fem minuter så fungerar den ok.
1 Guest(s)