August 15, 2005
Jag vill ha en mp3-spelare med bra ljud, HDD-baserad och snygg.
Ska helst kunna spela upp videor och minst 20 GB utrymme. Jag funderar på Creative Zen Vision:M men jag är inte säker.
1. Hur är ljudet?
2. Blir det lätt repor på den som på iPods?
3. Kan någon av er jämnföra den med en iPod video?
4. Blir det bra ljud när man har på hög volym?
5. Kan man göra egna EQs?
6. Bra bas?
Sen så undrar jag också vad ni tycker om mjukvaran som man måste använda sig av om man skaffar en Creative Zen Vision:M. Och så skulle jag gärna vilja ha tips på bra hörlurar som man kan använda med MP3-spelaren iFråga. Jag gillar inte Koss Spark Plug så jättemycket för att det blir inte så bra ljud när det är hög volym. Däremot så tycker jag att de är jättebekväma och ekonomiska. Skulle gärna vilja ha tips på ett par bra hörlurar (in-ear design) som har bra bas och klarar höga volymer.
Är Shure E2c någonting att ha?
November 27, 2003
Hittade två nyheter som borde svara på det mesta:
https://www.nordichardware.se/.....38;id=9231
https://www.nordichardware.se/.....38;id=9111
//Andreas
August 15, 2005
Okej, nu står det mellan Creative Zen Vision:M och iAudio X5L. Hur är displayen på iAudiospelaren? Vilken av de två spelarna har bäst ljud? Jag tycker det verkar som om iAudio X5L verkar ha övertaget med pris och batteritid. Ljudet vet jag inte men det är säkert bra det med. Sen så undrar jag också om vilka hörlurar som borde passa.
August 11, 2005
AnonymousKiller wrote: Okej, nu står det mellan Creative Zen Vision:M och iAudio X5L. Hur är displayen på iAudiospelaren? Vilken av de två spelarna har bäst ljud? Jag tycker det verkar som om iAudio X5L verkar ha övertaget med pris och batteritid. Ljudet vet jag inte men det är säkert bra det med. Sen så undrar jag också om vilka hörlurar som borde passa.
Ljudet i X5(L) är det ingen tvivel om att den är bäst bland mp3 spelarna idag. hörlurarna som följer med är måhända lite fula men de har asbra ljud, kör med originallurar jag.
i vilket avseende frågar du om displayen? menar du vid filmtittande eller?
August 11, 2005
kolla på film kan man göra utan problem. Fast jag kollade på kill bill på den och det var lite sådär, originalfilmen var ju widescreen så hela displayen var ju inte film på om du förstår hur jag menar. Men det var inga problem eller obehagligt att kolla på film.
Ett problem är dock at synket mellan ljud och bild inte är på topp. på slutet av filmen kunde ljudet komma en-två sek före. men jag fick rådet att avinstallera alla codecs från datorn och sedan installera om programvaran som spelaren använder för at konvertera filmerna i. har dock inte provat detta...
funderar lägga in band of brothers på den o kolla påbussen in till plugget 😀 hehe
2 Guest(s)