May 30, 2001
är detta något som förbattrar filmer på min tv
Sigma Designs RealMagic Hollywood Plus MPEG-kort TV-out Retail PCI
har nu ett Asus 7100 kort
men vet inte om jag vill köpa till det om det inte blir bättre?
jag kan ju få bra ljud till stereon med det kortet i allla fall
har ett dåligt ljudkort just
men kanske man skulle sattsa på ett bra ljudkort och ett par högtalare med sub?
men det bli ju mycket dyrare
July 28, 2001
Ett Mpeg kort sparkar rumpa på alla grafikkort när det gäller bildkvalite ut till tv´n.
(Edit:Stavfel.:grin:)
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-07 17:28 ]
July 28, 2001
Det skall gå att kolla på divx filmer genom ett mpeg kort nu, dock så sker fortfarande avkodningen av processorn & inte av hårdvaran på mpeg kortet.
Det står mer i derans "newsgroup"
Finns här-> http://www.sigmadesigns.com/su.....upport.htm
Klicka på "REALmagic newsgroup" så får du upp vilka grupper där finns & välj den som heter bara REALmagic tror jag att det var. 😀
July 28, 2001
On 2001-08-07 19:07, JonaS wrote:
du kan endast kolla på mpeg filmer inga divx... vilket gör att kortet inte är lika atraktivt, och köp inte kortet för att du saknar tv-out på ditt grafikkort. Då det inte går och använda tvutgången på mepeg kortet för något annat än just mpeg eller dvd.
Tyvärr JonaS det går tydligen!!
Samt att divx genom ett tv-out på ett grafikkort till en tv suger häztanuz jämfört med en dvd film genom ett mpegkort till en tv.:grin:
February 28, 2001
Hur funkar det att koppla in datorn till TVn via ett Mpeg-kort? Är det S-VHS kontakt eller vanlig koaxial-kontakt som till videon?
+täcker bilden hela tvn med ett mpeg-kort? med tv-out på graffekort gör det ju inte det...
[ Detta Inlägg ändrades av: MGJoe den 2001-08-09 01:53 ]
July 28, 2001
On 2001-08-09 02:03, MGJoe wrote:
Ok... då återstår bara frågan om bildkvalitén. Täcker bilden hela TVn eller blir det en TV-out historia som suger *****!Blir bildkvalitén lika bra som en stationär?
Japp du har en bildkvalité som är i klass med en stationär dvd den täcker hela bildskärmen på tv´n, samt att det är väldigt lätt att göra regionsfri & ta bort macrovisionen(kopieringsskyddet,eftersom det kan störa en del tv apparater)..
Men hollywood+ kortet så kan du även få ut både dolby digital & DTS ljud(koaxial digital utgång) till en dylik hemmabio förstärkare den har givetvis en analog ljudutgång med..& för bilden kan du välja antingen composite eller S-video ut till tv´n..
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-09 11:50 ]
July 28, 2001
On 2001-08-09 11:57, oxygenial wrote:
Creatives kort baseras inte på Sigmas kretsar.
Jaså dxr3 kortet baseras inte på sigmas krets!! Varför kan man använda sigmas drivrutiner till ett dxr3 kort då??
Om du prenumererar på sigmadesigns newsgroup så kan du själv läsa att det finns användare där som har ett dxr3 kort som dom kör sigmas drivrutiner på!!
Har kört reg1 film på mitt H+ till en video & spelat in filmen utan problem!!
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-08-09 17:18 ]
August 19, 2001
Jag har ett DXR3 och jag kör med Real magic drivrutin och program för att det blir mycket bättre bild kvalle då!!! Så jag tycker man ska köpa Creatives för att dom e billigare oftast. E de nån som vet om de går bra att skita i att koppla in DVD'ns ljudsignal i Mpeg kortet och bara koppla in i ljudkortet för SB Live har ju en riktig Dolby digital dekoder de har ju inte DXR3, den har ju bara en halv dekoder så att man måste ha en dolby digital dekoder i sin hemma bioförstärkare..
Dart TV-Tuner
Real Magic H+
IBM 76.8 Gb
IBM 10.2 Gb
192 RAM
TNT 2 Pro
[ Detta Inlägg ändrades av: Woxiz den 2001-08-20 21:31 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Woxiz den 2001-08-20 21:36 ]
June 3, 2001
Se där alla som tvivlade.
DXR3-korten baseras *VISST* på Sigma's H+-kretsar.
*JA*, bilden är absolut i klass med en betydligt dyrare staionär spelare.
Regions/macrovisionfritt blir det med ett litet simpelt program.
Sigma har fixat till konverteringen mellan NTSC-PAL (60Hz --> 50Hz) någorlunda. Det hackar fortfarande litegrann, men knappt så det märks. Det går alltså att göra backup till VHS-band från dina dyra Region1-filmer. (Yippeeeee!). Slå det med en stationär spelare om ni kan!!!!! Alla stationära har bara PAL60-läge om man kör NTSC-filmer på PAL-tv, och då är det fortfarande för många FPS för att man ska kunna spela in det på video.
Och så vill jag bara varna för alla som tror att det ska bli hur bra som helst att använda H+ till DivX. Det *GÅR*, men det är fortfarande din CPU som kodar av själva streamen. Kortet får bara en bildstream från programmet (DivXPlus eller vad det hette). Bilden lär ju dock vara bättre än med TV-out på graffekortet.
Notera dock att det är långt ifrån alla som kan köra DivXPlus, det krånglar hos väldigt många.
2 Guest(s)