November 13, 2003
Köpte en wireless laser mouse 6000 på siba häromveckan. Jag märkte med en gång att scrolljulet var det trögaste jag någonsin varit med om, att trycka ner alltså och när jag väl tryckt ner scrolljulet så tar det ca 1/2 sekund att får respons... Någon som har samma mus och som vet om det skall vara så? Min gamla var en optisk från MS och med den får jag respons direkt..
Det känns som en typisk grej som siba skulle börja tjafsa om, om jag skulle vilja byta den. Med argumentet att den visst fungerar. Men detta är grymt frustrerande när man spelar och när man 3dmodelerar 🙁
Skulle vara tacksam för svar!
September 1, 2002
Slinker wrote: Köpte en wireless laser mouse 6000 på siba häromveckan. Jag märkte med en gång att scrolljulet var det trögaste jag någonsin varit med om, att trycka ner alltså och när jag väl tryckt ner scrolljulet så tar det ca 1/2 sekund att får respons... Någon som har samma mus och som vet om det skall vara så? Min gamla var en optisk från MS och med den får jag respons direkt..
Det känns som en typisk grej som siba skulle börja tjafsa om, om jag skulle vilja byta den. Med argumentet att den visst fungerar. Men detta är grymt frustrerande när man spelar och när man 3dmodelerar 🙁
Skulle vara tacksam för svar!
Tyvärr är det så med alla datormusar som kan scrolla horizontellt med mushjulet. Alla sådana jag testat har riktigt tröga mushjulsknappar.
Det går att komma runt dock, om man är villig att ge upp sidscrollningsfunktionerna.
På min MX400 använde jag musdrivrutinernas inställningar för att mappa om vänster/högerscroll till mouse3/middlemouse. Dessa "knappar" är mycket lättare att trycka ner än den riktiga mushjulsknappen.
November 13, 2003
Tanken slog mig med att man kunde göra så. Fast problemet är att MS drivarna inte tillåter mapning av "tiltningen" 😡 villket är EXTREMT dåligt.
Är det någon som vet om det finns något hack eller liknande för att kringå problemet. För som det ser ut nu så måste jag slänga 400kr i sjön och köpa en ny mus =(
September 1, 2002
Det finns inget sätt att mappa om muskontrollerna i din 3d-applikation då?
För det verkar inte som att det går att fixa i drivarna:
http://groups.google.com/group.....8f0?lnk=st (kolla sista inlägget i tråden)
November 13, 2003
Tyvär =( Och gissa om jag försökt... Många nya 3D applikationer bygger tyvär upp mycket funktionalitet kring mitten knappen t.ex Silo då som jag använder..... Eje. får bli till att köpa en lite billigare optisk mus till modelering och så får jag la använda den trådlösa till soffbordet/tv-outen.
Men endå, tack för dina svar!
2 Guest(s)