MS wireless laser mouse 6000 problem?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MS wireless laser mouse 6000 problem?
Slinker
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 16, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte en wireless laser mouse 6000 på siba häromveckan. Jag märkte med en gång att scrolljulet var det trögaste jag någonsin varit med om, att trycka ner alltså och när jag väl tryckt ner scrolljulet så tar det ca 1/2 sekund att får respons... Någon som har samma mus och som vet om det skall vara så? Min gamla var en optisk från MS och med den får jag respons direkt..

Det känns som en typisk grej som siba skulle börja tjafsa om, om jag skulle vilja byta den. Med argumentet att den visst fungerar. Men detta är grymt frustrerande när man spelar och när man 3dmodelerar 🙁

Skulle vara tacksam för svar!

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1069108
August 17, 2006 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Slinker wrote: Köpte en wireless laser mouse 6000 på siba häromveckan. Jag märkte med en gång att scrolljulet var det trögaste jag någonsin varit med om, att trycka ner alltså och när jag väl tryckt ner scrolljulet så tar det ca 1/2 sekund att får respons... Någon som har samma mus och som vet om det skall vara så? Min gamla var en optisk från MS och med den får jag respons direkt..

Det känns som en typisk grej som siba skulle börja tjafsa om, om jag skulle vilja byta den. Med argumentet att den visst fungerar. Men detta är grymt frustrerande när man spelar och när man 3dmodelerar 🙁

Skulle vara tacksam för svar!

Tyvärr är det så med alla datormusar som kan scrolla horizontellt med mushjulet. Alla sådana jag testat har riktigt tröga mushjulsknappar.

Det går att komma runt dock, om man är villig att ge upp sidscrollningsfunktionerna.
På min MX400 använde jag musdrivrutinernas inställningar för att mappa om vänster/högerscroll till mouse3/middlemouse. Dessa "knappar" är mycket lättare att trycka ner än den riktiga mushjulsknappen.

Slinker
Medlem
1069120
August 17, 2006 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

Tanken slog mig med att man kunde göra så. Fast problemet är att MS drivarna inte tillåter mapning av "tiltningen" 😡 villket är EXTREMT dåligt.
Är det någon som vet om det finns något hack eller liknande för att kringå problemet. För som det ser ut nu så måste jag slänga 400kr i sjön och köpa en ny mus =(

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1069125
August 17, 2006 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns inget sätt att mappa om muskontrollerna i din 3d-applikation då?

För det verkar inte som att det går att fixa i drivarna:
http://groups.google.com/group.....8f0?lnk=st (kolla sista inlägget i tråden)

Slinker
Medlem
1069177
August 17, 2006 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyvär =( Och gissa om jag försökt... Många nya 3D applikationer bygger tyvär upp mycket funktionalitet kring mitten knappen t.ex Silo då som jag använder..... Eje. får bli till att köpa en lite billigare optisk mus till modelering och så får jag la använda den trådlösa till soffbordet/tv-outen.

Men endå, tack för dina svar!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 405
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL