March 23, 2008
Hejsan, jag behöver hjälp att konfigurera mitt grafikkort så jag får den bästa prestandan och okej bild - på WoW...
Jag kan börja med att skriva upp min hårdvara:
Nätagg: Corsair Powersupply 550W
Moderkort: Gigabyte GA-MA770-DS3
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB (2x)
Grafikkort: MSI GeForce 8800GTS 512MB OC
Hårddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB (2x)
Vanligtvis så låg jag uppe i ca 100-120 fps i WoW, men jag känner att jag kan kräma ut mer ur mitt grafikkort (jag råkade nämligen ändra i mina inställningar av misstag)... Så jag skulle vilja ha hjälp med att konfigurera om inställningarna.
Jag är rätt osäker, så jag vet inte vad jag ska ändra...
Min nView version är 111.32!
Tack på förhand,
PATCHWORK
March 23, 2008
Vad är AA och hur sänker man det?
Jag drog ett 3DMark06; och är rätt nöjd med mitt resultat...
http://service.futuremark.com/.....ultType=14
I alla fall, finns det något sätt att återställa inställningarna?
Kanske genom att installera om drivrutinerna?
March 10, 2003
Med den dator borde du väl kunna kräma på max i 1600x1200 upplösning ?
Jag har inga problem med hastigheten iaf. Så länge man ligger över 30fps så märker man inte av att man tappar enstaka frames.
Har man en TFT kan man ändå inte se mer än 60 fps även om datorn klarar rita upp det.
Har själv ->
Cpu q6600
Gfx HD3870
ram 8gb
OS Vista
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 28, 2004
Ctrl wrote: Med den dator borde du väl kunna kräma på max i 1600x1200 upplösning ?
Jag har inga problem med hastigheten iaf. Så länge man ligger över 30fps så märker man inte av att man tappar enstaka frames.
Har man en TFT kan man ändå inte se mer än 60 fps även om datorn klarar rita upp det.Har själv ->
Cpu q6600
Gfx HD3870
ram 8gb
OS Vista
Sjunker FPSen under 75 märker ögat det direkt, i alla fall mitt tränade nördöga. Mitt 7950 GT klarar 1280 X 1024 med allt på max, inkl AA/AF. Så ditt kort bör ju också göra det. 😉
March 10, 2003
Jag kör 1600x1200 vilket är mer krävande än 1280x1024. Dessutom skalar inte WoW särskilt bra, det är sjukt krävande spel skumt nog.
Särskilt illa är det runt flightpath i shattrath där jag får lägre fps än all annanstans i spelet (oftasts runt 50fps).
Sedan så kan du inte se mer än 60fps hur gärna du än vill om du har en TFT monitor, annat är det om man sitter vid en CRT, då behöver man ju minst 85hz för att inte få ont i ögonen av allt flimmer.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 29, 2008
Exakt "Ctrl" sa ..
vad jag vet så är de högsta 65hz på en TFT skärm
och du kan tänka dig 1 fps = 1hz .. för om du vill se 100fps måste du ha en skärm som klarar 100hz ^^ så de spelar ingen roll med den fpsen du har 😛 du kan ändå inte ha mer .. om du inte har en riktigt dyr skärm..
January 8, 2005
WoW är ju krävande när det är mkt runt omkring dig.
annars är det lungt, jag kör med max i 1650x1050 med datorn i sign, och märker dock itne av mer än nätverks-lagg.
kör även det i windowmode i 1440xnånting och med AERO på vid sidan av. här har jag en fps runt 100 konstant, inte kollat hur det ser ut mitt i "ironforge" eller liknande, men märker inte av att det laggar då, men kan tänka mig att den sjunker till runt 50fps vid det tillfället.
så handlar nog inte så mkt om inställningar, mer dålig konfiguerad kod i WoW då det knappast är det snyggaste spelet på marknaden 😉
best regards, pole
1 Guest(s)