October 20, 2001
Har STOR bestlutsångest på dom tre korten, vet fan inte vilket jag ska välja.
Utifrån överklockningssynpunkt så har jag inte EN enda anning om vilket av dom som är bäst. Vet bara att Soltek är 200:- billigare än dom andra två
Har hört att Soltek inte ska vara nå bra vad gäller överklockning eller var det tvärtom 😕
Tacksam för svar/ideer och även egna erfarenheter som kan hjälpa mej lite på traven att bestämma mej, sitter med en prolle utan moderkort så jag vill ju beställa ett riktigt snart 😀
October 20, 2001
Måste lägga till att MSI kortet låg före dom andra 2 hela tiden i test och Soltek låg 2:a sen kom EPoX.
Men en test säger mej inte mycket om hur bra dom är att överklocka.
Vore tacksam om nån visste eventuella för och nackdelar med överklockning på ett av korten men hellst nån som vet iallafall 2 av dom
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-12 16:16 ]
July 3, 2001
Jag har ju MSI K7T-266 Pro så jag säger såklart att det är bra moderkort, och det är den också. Jag gillar det som fan.
August 19, 2001
MSI K7T266 har jag med och det funkar fillemang..
Win 2000|3DMark 2001:6842|2x92mm zalman chassifläktar|Taisol fläns med thermaltake fan|
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2001-11-12 18:39 ]
June 3, 2001
Detta -> EPoX EP-8KHA+ har fått mycket bra betyg i tester tex http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=1
August 17, 2001
Jag har ett Soltek med KT133A som är mycket snabbt.
Skulle egentligen inte råda dig att köpa soltek om du överklockar mycket fram och tillbaka hela tiden då multipel ändringar måste göras mha dipswitchar på själva kortet. Annars så har ju DRV't KT266 chipsetet, och det är ju inget bra, DRV2 har KT266A chipsetet.
November 4, 2001
Kör MSI- KT7A eller va det nu heter (det som var nytt i sommras )... Funkar perfekt!!! Inget att klaga på snabbt, stabilt, lätt å överklocka... kör min 1200@1500 helt utan problem... Det inbyggda ljudkortet ser jag inte heller som negativt (med tanke på att jag inte har råd med ett annat )...
November 12, 2001
Epox är bäst klart slut..
http://www.athlonmb.com/articl.....8;PageID=9
http://www.gforcex.com/artikla...../index.htm
Någon som har några invändningar?
October 20, 2001
On 2001-11-12 20:23, Deadalus wrote:
Jag har inte läst en enda recension där EPoX kortet har fått dåligt betyg eller inte varit nr1...
Här är testen som Tom's hardware gjorde och EPoX hamnade alltid 3:a förutom på EN grej tror jag utav dom tre korten.
http://www6.tomshardware.com/m.....index.html
Visst dom presterar bra allihopa men vad jag vill ha är ett klockvänligt kort också samtidigt som det ska vara bra, ang. det där om att det är svårt att klocka Soltek kort måste vara just det där med switcharna som man måste pilla med på själva kortet som jag hörde då men ingen nackdel på Soltek förutom det?
Läste testen om EPoX och Soltek 75DRV som fanns på nån länk i den hör tråden och min slutsats måste vara att 8KHA och 8KHA+ är 2 helt olika kort. Jag hade ingen anning om det men 8KHA låg efter både Soltek och MSI och tested gjordes med KT266 inte KT266a så det nya 8KHA+ med KT266a borde ju slå ut dom andra.
Är nu "ganska" säker på att det blir ett EPoX
Om nån som har några andra synpunkter på dom tre korten så är jag tacksam, hjälper mej bara lite mer att bestämma mej 😀
Tack för alla svar som har skrivits!
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-13 05:34 ]
June 8, 2001
Tjenna.
Har ett MSI K7T 266 ddr pro-r.
e skit nöjd med det, hade fått en tio poängare "om" inte hade funits.
OM= USB, får stul med dom när jag klockar
1.4@1.62
har kollat med forum på olika sajter
och det värkar vara ett vanligt problem.
annars som sagt e jag nöjd med det.
det e e jäklit stabilt kort,
hård vara som jag kör med.
= SB 1024 + Asus 8200 delux
plextor 24/10/40A
plus lite annat.
orginal Bios på allt
har inte vågat uppgrade dom.
finns ett nyare till mdk som ska vara grymt mycket snabbare en det jag kör med.
Ps, tro nu inta att jag vill tracka ner kortet men man ska va ärlig så att inte andra köper och sen ångrar säg.
Mvh, lill/penis?
October 20, 2001
Vad för fel blir det med USB porten då?
Går det inte att klocka till en viss hastighet eller? Sen så i och för sej så har jag inte EN enda USB enhet så dom går ju att ta bort men jag tror inte jag ska tänka så utan tänka långsiktigt.
Tänkte köpa nåt som håller ett bra tag
3 Guest(s)