October 20, 2001
Beställde ett EPoX 8KHA+ idag från db.com iallafall, verkar som det är det bästa kortet som kan tillfredställa mitt krav vad gäller prestanda och överklocknings möjligheter.
Nu återstår bara att se hur snabbt db.com kan leverera det om dom står för sin 1-3 dagars grej dom har om den är i lager (asså en grön tumme).
Tack åter igen för alla tips och råd ang. korten
November 11, 2001
On 2001-11-14 16:37, Vecna wrote:
Beställde ett EPoX 8KHA+ idag från db.com iallafall, verkar som det är det bästa kortet som kan tillfredställa mitt krav vad gäller prestanda och överklocknings möjligheter.Nu återstår bara att se hur snabbt db.com kan leverera det om dom står för sin 1-3 dagars grej dom har om den är i lager (asså en grön tumme).
Tack åter igen för alla tips och råd ang. korten
Tror att du gjorde rätt val, det har fått bra på alla tester och det kostar ändå inte skjortan som tex asus motsvarighet A7V266 som kostar några lappar mer.
Har iof inte testat det själv, ja bara drömmer om sådana moderkort och processorer
May 16, 2001
har ett msi kort själv å ja tycker att dom e skit bra... både prestanda mässigt å bra att överklocka med... epox har ja bara hört skit om... har kompisar som har det där epox kortet för den ena så funkade inte usb portarna å för den andra så kunde han inte köra sin tb 1400 i 1400... så han fick byta det...
soltek har ja bara hört bra om specielt när det gäller överklockning... sen så skadar det ju inte att det e så billigt
September 26, 2001
"bara hört skit om Epox kortet"
jag får kontra med det här då!
2 polare, köpte samma MSI kort, en av dem var så smart att han bytte det fort som f*n, den andre, som hade det ett tag, har ALDRIG haft en mer buggig dator.
MSI, nej tack (som han sa )
läs t ex recensioneerna på gforcex och sweclockers om Epox 8KHA+, .
Det är f*nimej d bästa mobot.
June 8, 2001
Asså e ni helt ute å köper glass.
och då menar jag att ni säger kolla in denna test hit å dit, det kan bara vara en segrare i varje test, alltså ena testet visar att
X vann nästa visar att XX vann.
det jag menar är kom inte å säg att köp detta för det vann på deras test e man så jäkla trångsyn då e det synd för er.
jag vet att jag låter grinig men man läser alla dessa inlägg som säger att X e "BÄST"
det finns inget bäst alla har sina nackdelar
så e det bara.
November 11, 2001
Jag har ett MSI-mobo och det suger... vet inte om det e min modell som e så kass eller vad det e, men det är långsamt, icke överklockningsvänligt, lite pci-platser, agp 2x och sen att det inte finns några biosuppgraderingar förutom en som rättar till p3 667 mhz:are att det stod 666mhz istället för 667mhz,
Jag ska då aldrig köpa en dator med MSI mobo i igen iaf.
August 28, 2001
On 2001-11-16 23:15, meep wrote:
Jag har ett MSI-mobo och det suger... vet inte om det e min modell som e så kass eller vad det e, men det är långsamt, icke överklockningsvänligt, lite pci-platser, agp 2x och sen att det inte finns några biosuppgraderingar förutom en som rättar till p3 667 mhz:are att det stod 666mhz istället för 667mhz,Jag ska då aldrig köpa en dator med MSI mobo i igen iaf.
jag har ett msi kt7 266pro-r funkar hur BRA som helst.....du måste ha ett budget kort från msi från 70-talet....för det kan nog inte vara lättare än kortet jag har att fixa uppdateringar till. Man gå hem på deras sida och sen kollar sidan upp automatiskt upp vilka uppdateringar man behöver :apa:
November 11, 2001
On 2001-11-17 04:12, Tratten[DEI] wrote:
On 2001-11-16 23:15, meep wrote:
Jag har ett MSI-mobo och det suger... vet inte om det e min modell som e så kass eller vad det e, men det är långsamt, icke överklockningsvänligt, lite pci-platser, agp 2x och sen att det inte finns några biosuppgraderingar förutom en som rättar till p3 667 mhz:are att det stod 666mhz istället för 667mhz,Jag ska då aldrig köpa en dator med MSI mobo i igen iaf.
jag har ett msi kt7 266pro-r funkar hur BRA som helst.....du måste ha ett budget kort från msi från 70-talet....för det kan nog inte vara lättare än kortet jag har att fixa uppdateringar till. Man gå hem på deras sida och sen kollar sidan upp automatiskt upp vilka uppdateringar man behöver :apa:
Ok, jag kanske har fel, de kanske har blivit bättre, vad vet jag.
September 5, 2001
håller faktiskt med ksw där, abit kortet är nog det bästa med extrem prestanda osv men kostar dock runt 2500
Om det är epox eller msi kortet som e bäst finns det väl inget svar på, det e ju lika många som argumenterar för det ena som det andra
Singla slant som saken vetja!
70gb hd
slackware linux, WinXP
[ Detta Inlägg ändrades av: phriik den 2001-11-18 21:53 ]
November 25, 2001
On 2001-11-13 05:10, Vecna wrote:
On 2001-11-12 20:23, Deadalus wrote:
Jag har inte läst en enda recension där EPoX kortet har fått dåligt betyg eller inte varit nr1...Här är testen som Tom's hardware gjorde och EPoX hamnade alltid 3:a förutom på EN grej tror jag utav dom tre korten.
http://www6.tomshardware.com/m.....index.html
Visst dom presterar bra allihopa men vad jag vill ha är ett klockvänligt kort också samtidigt som det ska vara bra, ang. det där om att det är svårt att klocka Soltek kort måste vara just det där med switcharna som man måste pilla med på själva kortet som jag hörde då men ingen nackdel på Soltek förutom det?
Läste testen om EPoX och Soltek 75DRV som fanns på nån länk i den hör tråden och min slutsats måste vara att 8KHA och 8KHA+ är 2 helt olika kort. Jag hade ingen anning om det men 8KHA låg efter både Soltek och MSI och tested gjordes med KT266 inte KT266a så det nya 8KHA+ med KT266a borde ju slå ut dom andra.
Är nu "ganska" säker på att det blir ett EPoX
Om nån som har några andra synpunkter på dom tre korten så är jag tacksam, hjälper mej bara lite mer att bestämma mej 😀
Tack för alla svar som har skrivits!
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-13 05:34 ]
Anledningen till att jag tog med Soltek kortet var för att se skillnaden mellan ett KT266 och ett KT266A kort.
Jag kommer inom en snar framtid släppa två nya recensioner baserade på Solteks nya KT266A kort, samt testa Chaintech KT266A lösning.
[ Detta Inlägg ändrades av: -GFX-DanieL den 2001-11-25 15:16 ]
April 25, 2001
Tänkte bara säga att alla fanboys av Epox borde läsa en mer ordentlig recension som finns på Toms Hardware's site. Soltek ägde, Soyo kom tvåa och Epox trea. MSI suger gammal pung, dom har alltid varit sämre prestanda och kommer alltid att vara det. Det enda som talar för MSI är att dom kommer snabbt ut med nya chipset, men när andra tillverkare också släpper mobos med samma chipset ser det inte lika bra ut, hehe. Testet jämförde KT266A chipset mot nForce och VIA chipset ägde tungt. Enda nackdelen med Soltek kortet är frånvaron av RAID.
2 Guest(s)