November 4, 2001
Jag skulle testa om det var minnet som gjorde så att jag inte kunde klocka busshastigheten över 150Mhz, så jag lånade kompisens Samsung PC2700 minne, men när jag satte in detta minne så ville inte datorn starta den bara pep och ingen skärm visades.
Dom fyra indekaotorlysdioderna visade att det var något med minnet att göra, men vad? Jag satte in både mitt Samsung PC2100 256Mb minne och hans Samsung PC2700 256Mb minne då startade datorn och körde med en buss på 333Mhz,
men jag hade bara 256Mb ändå och när jag testade att överklocka så kom jag ej över den gräns som mitt minne inte klara 🙁
Körde den på mitt minne eller hans? För nu när han har tagit tillbaka sitt minne så sitter jag fortfarande och kör i 333 i Buss enligt Bios, finns det något prog som man kan se vilken buss man ligger på? Och slutligen, hur får jag det till att fungera??????????????????????????
En till fråga!
Om det är minnet som sätter stopp när man höjer busshastigheten, hänger sig datorn då eller startar den om? För när jag höjer bussen från 147 till 150Mhz så bara datorn startar om helt utan förvarning bara stänger av strömen, kan det då vara minnet som suger eller är det moderkortet som inte pallar? OBS: jag har ett Samsung minnen med kretsar på båda sidorna 🙁
May 23, 2001
http://www.msi.com.tw/products.....80E+Ver1.0
Kanske är att den tycker CPU blir för varm?
2 Guest(s)