September 6, 2001
jag tjackade ett leadtek för första gågnen i livet... och det var smek. riktigt smek. minnena bangar inte på 740mhz, från 550. coren hänger däremot inte med lika långt. dock VET jag att jag inte fixat en 100%ig kontaktyta mellan kyl o gpu, men nu går den till 320mhz från 275, inte lika imponerande... men den ska upp i en 340 innan det får räcka. (Jag har ett GF4 Ti440 @ 320/740 och ett Ti4600 e på 300/650) som sagt, leadtek smeker.
November 4, 2001
Varför just ngn av de tillverkarna. Gainward, Abit eller POV skulle jag tittat efter oxå. Visst, leadtek gör bra saker, men jag skulle hellre köpt ett gainward monster. Har inte sett om det finns ngn 4600 POV ännu, annars kan det nog vara ett bra alternativ, i stort sett samma testresultat som de övriga tillverkarna men betdlygt billigare (gäller iaf GF2 och GF3. GF4 vet jag, som sagt, inte om det finns att köpa i sverige.)
July 18, 2001
On 2002-06-26 21:02, Le0n wrote:
Jag har ett Leadtek 4200 64mb, och kan inte koppla till TVn. Den hittar typ inte TVn som bildskärm eller nåt, nån som kan veta vad som kan vara fel?
Har du tv-out på det kortet då??
I så fall ska det bara vara att stoppa i tv:n i tv-out hålet och starta datorn. så är det iaf på en kompises msi gf4 mx440 kort.
March 9, 2002
Jodå, det är TV-out på det. En grej som händer är att datorn hittar standardbildskärm varje gång man startar den, vilket jag kan tänka mig inte ska hända...Plus att på egenskaper för bildskärm finns det 2st skärmar att välja på, den vanliga och standardbildskärm, men på nView-fliken finns det bara 1. Där finns alternativet klona, men den kan man inte bocka för. Man kan trycka på identifiera bildskärmar, men det händer inget. Vore VÄLDIGT tacksam om nån kan hjälpa till och lösa detta...börjar lacka rätt friskt nu... =
1 Guest(s)