January 14, 2003
Tjena
Har precis köpt en core2duo och märkte en liten lustig sak när jag gick in i everest och kollade. PÅ överklockning så ser jag att multipeln ändras från 11,5x - 16x med jämna mellanrum. Det resulterar i att fsb:n ändras och även minnesfrekvensen. Det låter inte bra men det kanke inte gör något ??
Jag kör med:
Core2duo E6400
P5NSLI
2x1 gb PNY minnen. Kommer inte ihåg hastigheten på dom.
Hiper 580w
250 gb sata hårddisk
Någon som har någon aning om vad som behöver göras ??
March 5, 2005
Omöjligt 🙂 Inte en chans
multipeln ändras från 11,5x - 16x med jämna mellanrum
. Alla Intels CPU är multipeln låsta uppåt, dvs inte en chans att du kan höja den bara sänka...Och din E6400 har multipeln 8 så det kan vara som Majestic säger att EIST (Speedstep) klockar ner dator när du inte belastar den, men då ska den ändras FRÅN 8 neråt. Uppåt som sagt går inte.
Hade jag varit du hade jag:
1.stängt av skiten eftersom man klockar bättre utan EIST.
2. Skaffat en annan program för klockning eftersom din nuvarande kan inte ens läsa av rätt multipeln !
April 13, 2004
Swecross wrote: Kollat i cpu-z nu och det är som ni säger att multipeln är 8. Everest verkar ju lite bakom flötet i det här fallet. Vad kan den här energispar funktionen tänkas heta på ett asus kort ??
Kan vara att programmet inte känner av din nya prolle, speciellt om du har Everest HE, den slutade uppdateras för drygt ett år sedan 😛
1 Guest(s)