October 20, 2001
On 2001-11-07 11:19, drotz2000 wrote:
Satsa på 256...allt annat är bara löjligt...
Med tanke på att ddr minne inte är så billigt så räcker det gott o väl med 256.Har man mer så är det bara för att vara "häftig"....
Funkar då MYCKET bättre med 512MB ram beroende på vad du använder som är väldigt prestanda krävande i och för sig 😀
Många klarar sej med 256MB men det gör inte jag, nu snackar jag utifrån erfarenheter av SDRAM och vet inte hur mycket bättre DDR är.
Sen så är DDR minnen inte specielt dyr egentligen, beror på vart du kollar. Titta på http://www.dataparadiset.com där har dom riktiga kvalitets minnen (kingston) och är en av dom billigaste jag set plus att det är jäkligt bra minnen
August 15, 2001
Beror på vad du gör me din dator... Spelar du så behöver du knappast mer än 256 (lätt att köpa mer om du nu absolut skulle behöva) men om du håller på med bildrendering å sån skit så kan det vara bra med lite mer... Sitter på 192 sdram nu, klarar fin-fint med det (i nån månad till 😀
October 20, 2001
On 2001-11-07 12:06, Jugge wrote:
Tack för alla svar! Jag tror jag då satsar på 256MB. Sedan finns ju möjligheten att köpa mera...
Så sant att DEN ( möjligheten ) finns, MEN frågan är om du vill ta upp platserna med låga ram istället för att ta EN 512MB sen "kanske" köpa till en 256a om det behövs
Sen som nån annan sa att 256 räcker till att spela på, ja tetris kanske 😀
Neeedå men asså det beror ju på hur pass avancerat det är och hur "ny" grafikmotor det är dom kör. 256MB skulle vara ett riktigt gränsfall
April 1, 2001
Du behöver nog inte mer än 256mb. Man får ju tänka på att 256mb är ganska mycket ändå. Men om man kör XP så måste man nästan ha 256mb. Det går ju att köpa mer om man skulle känna för det. Jag har själv 512mb. Använder det ganska sällan.. Jag köpte mer en gång enbart för att det var billigt
September 12, 2001
Hmmm..jag skulle satsa på 512mb..pyttemjuks senaste operativ slukar alltid mer minne än dom själva anger o precis som vissa säger här så är det ju helt beroende på vad du kör för prg..512mb om jag får bestämma men den avvägningen måste du avgöra själv för endast du vet vilka o hur många prg du kör..
October 20, 2001
Tänkte lägga till en sak också.
Som Iceman sa att XP kräver 256MB det är sant, håller på och fipplar lite just nu med mina minnen och sitter med 64 just nu och det är SKIT segt.
Men ska du köra WinXP är 256MB ett miniumum om inte lite för lite
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-11 05:18 ]
2 Guest(s)