April 6, 2001
Jag har ett litet problem som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med. Vilken mus ska jag välja??? Min tjejs eller den heta tjejen på kafet? Neeeee, naturligtvis pratar vi om dator möss här, finns det några andra sorter???
Men nu ska vi vara allvarliga. Tänkte mig en Razor Boomslang 2000 först, men märkte att de inte finns att få tag på här i Sverige Någon som vet varför? När kommer den tillbaks till de Svenska butikerna!??! Hur är 1000 varianten, är den lika bra? Något att satsa på?
Vad finns det för andra bra möss? Är optiska bra, vilka modeller? Måste veta, jul tider på g (hehe, köper alltså min egen present...)
ReeDeeM - Som inte förstår varför man ska nöja sig med andras presenter när man kan köpa dem själv
November 11, 2001
Ok, om du ska ha musen till att spela med som jag antar, så finns det två alternativ enligt mitt tycke, dels:
Logitech Dual Optical, 800dpi (upplösning) och den hänger med hur fort du än drar den (har en själv och rekommenderar den starkt för gamers, väldigt skön att hålla i och lätt att sätta hs med ).
Sen har vi Microsoft Exlorer 3.0 som också har 800dpi och också ska hänga med hur bra som helst. Denna har jag dock inte prövat men säkra källor har sagt att (tror det var) storklanen NiP som samtliga medlemmar har MS exlporer 3.0. Det var iaf en väldigt stor klan.
Sedan finns det ju lite billgare alternativ men ska du ha den att spela med tycker jag bara att det finns de ovan att välja på för de andra hänger inte med. Köp inte trådlös heller då den inte heller hänger med så bra.
December 23, 2000
razor2000 fins ju på åhlens city
annars är den nya från microsoft är skitbra när det gäller snabbhet
doch lämna jag tillbaka den för att den var så j**la plastig
knapparna och hjulet kändes som om man höll i en 100kronors mus
[ Detta Inlägg ändrades av: WzuP den 2001-12-13 20:15 ]
January 9, 2001
http://www.fragzone.se har boomslang
April 6, 2001
On 2001-12-13 19:43, meep wrote:
Ok, om du ska ha musen till att spela med som jag antar, så finns det två alternativ enligt mitt tycke, dels:
Logitech Dual Optical, 800dpi (upplösning) och den hänger med hur fort du än drar den (har en själv och rekommenderar den starkt för gamers, väldigt skön att hålla i och lätt att sätta hs med ).Sen har vi Microsoft Exlorer 3.0 som också har 800dpi och också ska hänga med hur bra som helst. Denna har jag dock inte prövat men säkra källor har sagt att (tror det var) storklanen NiP som samtliga medlemmar har MS exlporer 3.0. Det var iaf en väldigt stor klan.
Sedan finns det ju lite billgare alternativ men ska du ha den att spela med tycker jag bara att det finns de ovan att välja på för de andra hänger inte med. Köp inte trådlös heller då den inte heller hänger med så bra.
Är dessa möss bättre än Razor Boomslang 2000? Denna musen är, om jag förstått rätt, gamer musen nr 1, eller? Stämmer det, eller ska man satsa på någon av de möss du nämnde och isf vilken av dem?
August 21, 2001
On 2001-12-13 20:20, Ajjdiis wrote:
http://www.fragzone.se har boomslang
Lär dig stava det heter bromsslang, Biltema har också bromsslangar, men jag tror inte att det funkar så bra som datormus
November 11, 2001
On 2001-12-13 21:01, ksw wrote:
jag tycker att logitechs trådlösa Cordless mouseman optical med 1200dpi är rättså bra.
jag har den.
Den har definitivt inte 1200dpi, den har 400dpi. Du har kanske sett fel och tror att snabbheten=upplösningen. Många gör det och vägrar ändra sig
Ok, Boomslang har högst dpi osv men den har stora brister:
1. Den är fasligt dyr.
2. Den har kula som det fastnar damm i som aldrig går att få bort (det är sant)
3. Tar ca 1mån att vänja sig vid, vissa gör det aldrig.
4. Den är inte skön att hålla i, man får väldigt konstig ställning av vad jag har hört.
5. Det går knappast att komma år sidoknappen då musen är hög och då får man ha vääldigt långa fingrar.
6. Jobbig att använda utanför spel.
PS. Rätta mig om jag har fel DS.
April 17, 2001
On 2001-12-14 09:37, meep wrote:
On 2001-12-13 21:01, ksw wrote:
jag tycker att logitechs trådlösa Cordless mouseman optical med 1200dpi är rättså bra.
jag har den.Den har definitivt inte 1200dpi, den har 400dpi. Du har kanske sett fel och tror att snabbheten=upplösningen. Många gör det och vägrar ändra sig
Ok, Boomslang har högst dpi osv men den har stora brister:
1. Den är fasligt dyr.
2. Den har kula som det fastnar damm i som aldrig går att få bort (det är sant)
3. Tar ca 1mån att vänja sig vid, vissa gör det aldrig.
4. Den är inte skön att hålla i, man får väldigt konstig ställning av vad jag har hört.
5. Det går knappast att komma år sidoknappen då musen är hög och då får man ha vääldigt långa fingrar.
6. Jobbig att använda utanför spel.PS. Rätta mig om jag har fel DS.
Det verkar som att du inte har en Boomslang sjäv !
Jag kan inte förstå hur du har så mycket att säga om den & det verkar som att du inte ens har hållt i den.
Jag har en Boomslang, efter 4 månader så la den av. Men det kan ju vara tillfälligheter har inte hört om nån annan med problem.
I övrigt så är det en kanon mus. (Hur man då kan säga det när den är på reklamation)
November 11, 2001
Mjöde:
Det är sant jag har inte en själv, detta är bara vad jag har sett på olika recensioner och vad jag har hört från folk. Vad jag ville säga var bara att Boomslang inte är en så självklar gamingmouse som man ofta hör, jag tycker lika väl man kan välja någon av de nya optiska musarna. Detta är ju min åsikt, smaken är som baken...
November 11, 2001
On 2001-12-14 09:46, ReeDeeM wrote:
Ok... du kan nog mycket väl ha rätt. Speciellt då jag har små händer... men vilken mus rekomenderar du då? Du verkar ha koll på det här. Du nämnde två musar tidigare, vilken är bäst?
Jag har faktiskt inte testat MS-musen så jag kan faktiskt inte svara, men de SKA vara likvärdiga.
September 27, 2001
April 26, 2001
On 2001-12-14 19:57, Ozzy Osmond wrote:
MS Explorer 3.0 med sladd funkar suveränt här.
Batterimus verkar dyrt å tungt
nja, har wireless intellimouse explorer, med den nya optiska sensorn från MS och utan sladd... funkar bra... tog två dagar att vänja sig typ, och extraknapparna är bra placerade tycker jag... Vet dock inte hur den är i spel som Counterstrike då jag inte spelar så mycket sånt.
kanske dyr, men tung tyckte jag den inte var.. Däremot logitechs första med sensor-utan sladd var tung
[ Detta Inlägg ändrades av: GbG_Killen den 2001-12-14 20:55 ]
2 Guest(s)