January 22, 2006
Tjenare.
Har en polare som sitter på E4400 (775) / 2GB DDR2 / MSI P35 Neo.
Han har precis formaterat och bad mig hjälpa honom vilka drivrutiner han ska ha så var då in på msi och hittade detta:
http://global.msi.eu/index.php.....od_no=1215
Han tankade alla tre och installerade dom när han sedan startade om datorn så dog tbordet / musen ...? Dom är helt döa och lyser inget från dom. Han har provat starta om datorn igen / dra ur och i dom i USB testat _ALLA_ USB portar men inget funkar...
Vad äre som har gått fel? Han har nu installerat om xp igen och nu funkar tbordet / musen men han har inte lagt in nå drivrutiner så datorn e i princip oanvändbar atm.
Det är väll rätt drivisar? Och det finns väll inge USB drivrutiner vad jag vet? :O
June 11, 2001
Har han aktiverat i bios? Varit med om att usb-tangetbord/mus kan fungera även om porten är avstängd och sedan så försvinner detta om man installerar drivrutiner.
Kolla att USB och USB 2.0 är enabled
Kolla att USB Legacy support är enabled
Är t.ex. musen ansluten med ps/2 och tangentbordet med usb med en gemensam trådlös mottagare så kan det skapa en konflikt. Använd då bara usb eller använd en konverter som gör om usb till ps/2 för tangentbordet.
En annan bra metod är att starta med en dos 6.2 / win98 diskett och från dosläget starta mouse. Om dessa drivrutiner inte fungerar så kommer det kanske uppstå en konflikt i windows. Men det är inte säkert att det blir samma sak. Har dock sett detta då jag testat med en nöddisket som hade win 98 och mouse, där det var konflikt med tangentbordet och musen vilket även förekomm i windows, när det fungerade i dos försvann problemet i windows.
En annan variant är att man satt ps/2 på fel uttag och så att säga bytt plats på dom.
Ett tips är att använda första usb-porten på datorn så att man får prioritering. Om man har en mottagare som är i samma utseende som ett usb-minne är andra bra val för dessa även hubbar eller bildskärm som har extra usb-portar då detta ger bätre mottagning på signalen.
1 Guest(s)