October 24, 2002
http://www.netonnet.se/index.a.....?iid=69913
Sanslöst billig, tänkte köpa en portabel DVD att ha med under två resor planerade strax. Tänkte mig något över 2papp, men det där var helt otroligt billigt och klarar dessutom xvid. Vad är väldigt dåligt med den? Någon som har sådane eller har en polare som har sådan, eller på något att sätt har erfarenhet av en sådan?
September 28, 2005
Jag köpte en av ren nyfikenhet, det är ett laddbart löstagbart batteri som alltså kan laddas separat, tyvärr följer det bara med en transformator så man kan inte ladda och titta samtidigt såvida man inte använder den medföljande sladden för bilens cigarett tändar uttag och lämnar batteriet hemma på laddning.
Skärmen är rent skandalöst dålig, går knappt att titta på men kopplar man in den till en tv så är det ungefär samma kvalité som på en stationär dvd spelare.
Den kan spela Divx/xvid men stödet verkar lite skakigt, ibland fastnar den i en film, den klarar undertexter i .srt format och den klarar även att spela upp Nero's mp4 format.
Skivtyperna måste vara CD-R/RW eller DVD+R/RW skivor (inte - formatet).
De inbyggda högtalarna är det sämsta skit jag någonsion lyssnat på, sämre än en klockradio, men med hörlurar är ljudet faktiskt hyfsat bra.
Om det är värt priset eller inte får ni avgöra själva, inte är det någon höjdare som bärbar dvd men man kan ju alltid köra den som divx spelare hemma.
March 19, 2003
Progressive Scan hade ju varit rätt trevligt.
Men mustek är inte direkt kända för att göra kvalitets saker.
Alla deras skit digitalkameror som de skriver typ 15mpix på är typ effektiva 1mpix sen skalar den upp bilden rill 15mpix osv.
Så inte direkt förvänta sig så mycket från denna.
Hade väll varit rätt nice ang at den kan spela divx/xvid, kan man då slänga in typ 5 filmer på en dvd och den kan läsa den?
3'dje sorteringen av tft skärmar säkert typ.
Typ smidig "dvd" som kan tas med och ha som stationär på typ landstället osv så har man massa xvid filmer på dvd-r skivor.
2 Guest(s)