February 7, 2001
Mitt moderkort är hel mysko, jag fick ett lite nyare system med ett Abit Kt7. När jag går in i bioset för att kolla att min Cdrom och Hdd+floppy är rätt då sparar jag mina inställningar och sedan bootar den inte utan visar bara svart skärm. Vad kan de vara för fel? Har hänt mig två gånger med 2 olika duron processorer. Det hörs inget "pip" ljud.
Och garantin gäller tyvärr inte för hembygge, vilket jag är van vid(alltså att bygga).:???::???::???::???::???:
February 7, 2001
Och hur gör man detta?
För att jag överklockar inte, jag fick det nya för en vecka sedan har inte orkat bygga men nu gjorde jad det och fick inte mina duroner att funka. Visst jag fick göra "clear Bios" med min första men nu har jag inte höjt min "volt" eller nåt sådant, men ändå blev min skärm svart.
[ Detta inlägg ändrade av SimRacer 2001-03-26 21:55 ]
December 20, 2000
Testa att "cleara" BIOS:et, gå in i Windows och ladda ner den senaste bios uppdateringen och uppdatera din bios. Då kanske det funkar.
Och gör som Pyro sa (eller menade ), kolla i SoftMenu att volten och cpu hastigheten inte blivit höjd. För där kan problemet också ligga.
February 7, 2001
Jag har nu gjort "clear Bios" och försökt att komma in i softmenu. Inte har man lyckats för det är svart skärm hela tiden.
jag kan inte komma in i bioset eller nånting nu längre. Jag vill inte köpa tredje duronen
och få samma problem så det blir nog en datorfirma som lagar min dator. Ni kan ha rätt med att volten forfarande ligger för högt, men cpu:n ligger rätt eftersom det är på 750.
1 Guest(s)