September 16, 2002
Såhär är det, jag vill ha en HDTV och är villig att betala 15k+:- men jag vill inte betala för något nu som jag får för halva priset eller mindre inom ett kvartal.
Jag vet, "Allt sjunker i pris med tiden", etc. Men det jag undrar är om någon vet något om ett stort prisras komma skall inom en rimlig tid (2006). Istället för att någon svarar "Det sjunker säkert i sommar", så vill jag gärna ha lite argumentation för det.
Är det något på G så priserna kommer sjunka?
October 25, 2003
March 11, 2003
Zarathos wrote: precis..för litet användnigsområde än så länge. och vänta med HDTV till marknaden vet vilken standard de kommer köra.
Det är ju mer eller mindre klart att det blir 720p som gäller i Europa, så det är inte så mycket mer att säga om det.
När det kommer till HDTV-material så är det inte direkt omöjligt att hitta, och det kommer väl att börja sändas även i sverige till våren.
March 5, 2005
Poontus wrote: för att påskynda HDTV utvecklingen i Sverige så är det bra om man köper en HDTV, om man väntar, då väntar TV bolagen också, och det tar längre tid innan vi får njuta av HDTV 🙁
Man köper inte en bil innan vägarna finns, dessutom ska staten regulera det hela genom att tvinga fram en förändring (övergång till HD) annars tar det miljon år innan TV bolag hoppar på tåget. Glöm inte att dom måste byta ut enorma mängder av utrustning både mobil och den dom använder i studio. Det handlar om enorma summor för dom så jag är övertygad att ett lag behövs för att dom ska få den rätta "motivationen". Om inte staten hade tvingat fram släckningen av den analoga tv nätet är jag övertygad att vi skulle titta analogt minst 10-15 år till. TV bolag tänker på vinst, inte på oss konsumenter.
April 14, 2001
Kizo wrote: Såhär är det, jag vill ha en HDTV och är villig att betala 15k+:- men jag vill inte betala för något nu som jag får för halva priset eller mindre inom ett kvartal.
Jag vet, "Allt sjunker i pris med tiden", etc. Men det jag undrar är om någon vet något om ett stort prisras komma skall inom en rimlig tid (2006). Istället för att någon svarar "Det sjunker säkert i sommar", så vill jag gärna ha lite argumentation för det.Är det något på G så priserna kommer sjunka?
Plasma eller LCD? En LCD får du för under 15k.
August 16, 2003
nu vet jag inte hur mycket bättre Plasma utvecklingen har blivit. men förut så brände dom fast väldigt snabbt.
och om du då spelar ett spel, vad som hellst, bilspel så har du konstant en KM/h och en RPM mätare, eller du sperlar ett fps spel, ammo och health mätare 🙂
men dom kanske inte bränner in längre?
September 16, 2002
Poontus wrote: nu vet jag inte hur mycket bättre Plasma utvecklingen har blivit. men förut så brände dom fast väldigt snabbt.
och om du då spelar ett spel, vad som hellst, bilspel så har du konstant en KM/h och en RPM mätare, eller du sperlar ett fps spel, ammo och health mätare 🙂
men dom kanske inte bränner in längre?
Har du någon aning om vad "väldigt snabbt" innebär?
Snackar vi ett par timmar, eller ca: 10h?
March 5, 2005
När vi väl har fått HD sändningar i sverige kommer dagens HD produkter vara "ute". ny teknik kommer ut hela tiden och dagens teknik har en del brister som "spökning" "inbränning" ospikade speccar osv. MAO att köpa en HD idag är ingen bra idé. Dessutom vet nån vad hände med killen (stod om det i tidningen nån månad sen) han hade en tv som fick permanent inbrännt kanal 5 logga trots att tv var 5-6 månader gammal fick han INTE lämna tillbaka den utan fick veta att "han hade tittat för mycket på tv" !!! Och vi snackar om en apparat som kostade över 20 000kr ! Jag vet att han gick vidare med reklamationen men jag vet inte om han fick rätt. Nån som kan upplysa mig ?
August 16, 2003
påtal om internationell elektronikföretag, jag önskar verkligen att jag (eller någon) stod med en DV kamera och filmade pappa när han var inne på El-Giganten och skrek på dom, pappa var helt uppspelt och stog och skrek om polisanmälan, gå till VDn och sådant, 4-5 personal stod runtom med lugna röster och sa "lugna ner dig" men det hjälpte inte, han stod närinne och skrek minst 15-20 minuter 😀
April 13, 2004
Redzo wrote: Vet inte, hade bara läst om killen i nån artikell och skulle gärna vilja veta hur det gick för han. Det suger när man pröjsar dyra peng och blir blåst till råga på allt. Specielt om blåsaren är som i detta fall ett stort internationel elektronik företag 🙁
Han fick en ny 😛
March 5, 2005
Jalle64 wrote: [quote=Redzo]Vet inte, hade bara läst om killen i nån artikell och skulle gärna vilja veta hur det gick för han. Det suger när man pröjsar dyra peng och blir blåst till råga på allt. Specielt om blåsaren är som i detta fall ett stort internationel elektronik företag 🙁
Han fick en ny 😛
Sjust av dom 😛 Det krävdes en stämning eller nåt liknande väl...
April 29, 2004
Inbränning är ju ettplasmaproblem. Vill man vara riktigt framtidssäker tjackar man en tv som klarar 1080p. Lycka till att hitta en här i Sverige bara.
HDTV är som grafikkort, varför köpa ett X1800XT nu när du kan köpa ett X3800XT om två år som kommer att köra FEAR i 300 FPS i 15000x8000 osv. Fast det kanske inte hjälper så mycket om du vill lira FEAR nu och sitter med ett Ti4200 😉
2 Guest(s)