November 15, 2001
Jag undrar om det är någon som använder någon av följande prylar och i såfall skulle kunna hjälpa mej med lite använda info vilken behöver flr mitt syft?
Freecom FSG-3 Storage Gateway 3200:- ink 160gb
Linksys Network Storage Link för USB 2.0 hårddiskar NSLU2
Synology Disk Station 101g+ (SATA Edition)
Synology USB Station för USB 2.0 hårddiskar & skrivare
Släng gärna iväg ett pm till mej med din men eller mail så hör jag av mej. Du få också jätte gärna skriva här nere lite om fördelar och nackdelar du har anmärkt på.
1. Behöver ftp in och ut, med lösen på olika kataloger.
2. Gärna webserver.
3. Backup system.
4. HDD eller tillgång till usb2.
5. m.m.
Tack!
//Zippa
November 15, 2001
zippa wrote: Jag undrar om det är någon som använder någon av följande prylar och i såfall skulle kunna hjälpa mej med lite använda info vilken behöver flr mitt syft?
Freecom FSG-3 Storage Gateway 3200:- ink 160gb
Linksys Network Storage Link för USB 2.0 hårddiskar NSLU2
Synology Disk Station 101g+ (SATA Edition)
Synology USB Station för USB 2.0 hårddiskar & skrivare
Släng gärna iväg ett pm till mej med din men eller mail så hör jag av mej. Du få också jätte gärna skriva här nere lite om fördelar och nackdelar du har anmärkt på.
1. Behöver ftp in och ut, med lösen på olika kataloger.
2. Gärna webserver.
3. Backup system.
4. HDD eller tillgång till usb2.
5. m.m.Tack!
//Zippa
June 5, 2003
Jag har en Diskstation, den gamla versionen med IDE. Den fungerar alldeles utmärkt, dock kan den vara något slö över nätverket. Brukar ligga mellan 5-8Mb/s (100Mbit). FTP-funktionen fungerar bra. Har även fått nätverksskrivare att fungera på den men det är lite krångligt och fungerar sådär.. Jag skriver nästan aldrig ut något så det är inget större problem. Har inte märkt några värmeproblem eftersom hårddisken går i sleepmode efter en timme (går att ställa in).
1 Guest(s)