August 7, 2003
Gilgamesh wrote: och där vann AMD 😀
Inte om man kollar på den länken du gav ovan. Där vann ju Pentium D rätt rejält. Om man jämför det program som verkar stödja dualcore vid ljudkompression...
Den här sidan alltså: http://www.tomshardware.se/pro.....00-10.html
April 13, 2004
Skall du bara hålla på med musik, och det som hör till, är jag inte så säker på att du skall ta Athlon 64x2, för just när det gällde annat än spel så vann Intel P4D, dessutom är den lite billigare, som dubbelprocessor betraktat då. (trodde aldrig att jag skulle kunna säga det om Intel) 😛 😎
May 19, 2005
Jalle64 wrote: Skall du bara hålla på med musik, och det som hör till, är jag inte så säker på att du skall ta Athlon 64x2, för just när det gällde annat än spel så vann Intel P4D, dessutom är den lite billigare, som dubbelprocessor betraktat då. (trodde aldrig att jag skulle kunna säga det om Intel) 😛 😎
Exakt. Kommer inte att spela spel på den alls. Hoppas moderkorten med P D fungerar stabilt och inte ger med sig, vilket jag e orolig för.
Vilka musik-program har flertråds-stöd då? Cubase?
April 13, 2004
PMFD wrote: [quote=Jalle64]Skall du bara hålla på med musik, och det som hör till, är jag inte så säker på att du skall ta Athlon 64x2, för just när det gällde annat än spel så vann Intel P4D, dessutom är den lite billigare, som dubbelprocessor betraktat då. (trodde aldrig att jag skulle kunna säga det om Intel) 😛 😎
Exakt. Kommer inte att spela spel på den alls. Hoppas moderkorten med P D fungerar stabilt och inte ger med sig, vilket jag e orolig för.
Vilka musik-program har flertråds-stöd då? Cubase?
Jepp, ett citat:
"New York/Hamburg, October 7 2005 - Steinberg Media Technologies GmbH today published new information on its website detailing the advanced optimizations for multi-processor technology in its Cubase SX3 and Nuendo 3 software products. Steinberg’s support for the latest generations of multi-processor and multi-core systems is paving the way for new levels of performance in native audio systems."
April 13, 2004
PMFD wrote: Vad menar du med det Jalle64? Att INTEL kommer byta format inom en snart framtid?
Någon som har något förslag på vad jag skall satsa på i stället?
Det kommer nog dröja någon mådad eller mer innan jag kan beställa tyvärr. Vi får se vad det finns för utbud då.
Intel byter ALLTID format inom en "snar" framtid, så det är ingen nyhet, men det dröjer väl ett halvår eller ett år kanske, du vet, allt för att vi konsumenter skall köpa mer 😛
September 1, 2002
S775 kommer nog hålla i sig ett tag. Däremot måste man tydligen då och då byta moderkort för att stödja nya processorer.
Så i mitt fall... vill uppgradera till DualCore, men mitt 8 månader gamla moderkort stödjer dem inte (i925X).
Men om du bara ska pyssla med musik skulle jag helt klart satsa på Pentium D om jag vore du.
May 19, 2005
Har inte kommit så långt i mitt project än. Måste vänta på bättre tider och så vill jag gärna höra lite mer åsikter om Penium D först. Men detta är de 3 första delarna som jag spanat in än så länge.
Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W
1195.00
Intel Pentium D Dual Core 820 2.8GHz 2x1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775
2495.00
Asus P5WD2 Premium i955X 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA-II Raid Audio Dual GB-LAN Firewire Socket775 ATX
2295.00
Vad tycks? Ser någon problem i kombinationen?
2 Guest(s)