November 22, 2006
Jag har ett problem med min dator sen jag uppgraderade den nyligen med följande komponenter,
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt.
Asus Maximus Extreme, X38, Socket-775, DDR3,ATX,2xGbLAN,Firew, 3xPCI-Ex(2.0)x16.
Kingston ValueR. DDR3 1066MHz 2GB, CL7, Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR3.
När jag startar datorn så är skärmen total svart och jag kommer ingenstans, men tömmer jag CMOS och sen loadar default settings och sen går in och väljer vilken boot ordning det ska vara så kommer jag in i windows. Men när jag stänger av datorn och sen startar om den så låser sig allt och skärmen är svart tills jag tömmer CMOS igen och gör om samma procedur som ovan igen så kommer jag in i windows.
Har varit i kontakt med Kompletts support och han var helt handfallen och viste inte vad det kunde vara mer än att moderkortet var buggit eller trasigt på nått vis.
Någon som har några andra ideer?
Mina övriga hårdvaror är helt OK.
November 22, 2006
Japps det har jag gjort, men det blir sak samma som med båda i.
Jag har en fråga till, om jag kör med en IDE disk och en SATA disk...har OS på IDE disken eftersom XP inte ser SATA disken när jag gör en clean install av OS, ska man då ha SATA disken på någon speciell plats eller kan jag använda vilken som av dom 6 sloten för SATA (har den nu på första SATA slotten)?
November 22, 2006
Nu har jag provat med ett precis likadant modekort och samma fenomen kvarstår, 2 moderkort köpta på olika ställen kan ju inte vara defekt...chansen är ju i alla fall minimal. Ingen som kan ge mig en ledtråd på var problemet ligger, kör nu endast med SATA disken som jag lyckades installera Win XP PRO på denna gång.
Kan det vara minnena som inte är kompatibla eller nått liknande, eller är mitt nätagg för klent (HIPER Modular Type-R 580W)?
Eller är det någon setting i BIOSEN som jag måste göra??
1 Guest(s)