June 28, 2001
Näj men här e lite tips som inte nån har kommit på tror jag... :
- Lacka Musknapparna
- Måla om alla tangenterna i färg-glada färger
- Sätta ljusslingor i datorn i stället för neonlampor
- Slå ditt chassi buckligt med en slägga
- Svetsa fast datorn i sidan av skärmen
- Sätt fläktar på sidan av en optisk mus så att den svävar
- Sätt en radio syrd bil under din hjul till datorn sätt du lätt kan flytta den
- Köp en liten övervakningskamera och sätt in i datorn (och en lampa) istället för plexiglas
- Köp inte nån dator 😀
- Göra en cpu-högtalare av en subwoofer
- Gör en står röd knapp och skriv "FUCK IT!" (som sitter utanför) som leder till din huvudström satt du snabbt kan trycka av den
Nu kom jag inte på nåt mer men det räcker väll???
December 19, 2000
On 2001-09-03 18:31, DaLys wrote:
Näj men här e lite tips som inte nån har kommit på tror jag... :- Lacka Musknapparna
- Måla om alla tangenterna i färg-glada färger
- Sätta ljusslingor i datorn i stället för neonlampor
- Slå ditt chassi buckligt med en slägga
- Svetsa fast datorn i sidan av skärmen
- Sätt fläktar på sidan av en optisk mus så att den svävar
- Sätt en radio syrd bil under din hjul till datorn sätt du lätt kan flytta den
- Köp en liten övervakningskamera och sätt in i datorn (och en lampa) istället för plexiglas
- Köp inte nån dator 😀
- Göra en cpu-högtalare av en subwoofer
- Gör en står röd knapp och skriv "FUCK IT!" (som sitter utanför) som leder till din huvudström satt du snabbt kan trycka av denNu kom jag inte på nåt mer men det räcker väll???
-Min mus med lackade musknappar...
[Image Can Not Be Found]
August 7, 2001
On 2001-09-03 18:46, Elysion wrote:
Jag var riktigt tidigt ute med målad dator och blå lysdioder faktiskt 🙂Jag har ett plexiprojekt som är lite annorlunda... Vill inte avslöja nåt innan det är klart... 🙂
Men röst och ljusstyrning skulle vara ballt...
termistorstyrda fläktar
bygga en pc alá iMac
när lackade du din dator första gången?
August 14, 2001
Eget mod och eget mod... Men för att lösa värmeproblemet i min dator så gjorde jag så här:
[Image Can Not Be Found]
Anledningen till att jag flyttade nätaggregatet är att det inte har några hål på undersidan, så värmen stannar som kvar kring processorn. Tjänar ungefär 5 grader på den här modden.
August 7, 2001
On 2001-09-03 21:50, ted1001 wrote:
Eget mod och eget mod... Men för att lösa värmeproblemet i min dator så gjorde jag så här:[Image Can Not Be Found]
Anledningen till att jag flyttade nätaggregatet är att det inte har några hål på undersidan, så värmen stannar som kvar kring processorn. Tjänar ungefär 5 grader på den här modden.
det är väl ingen mod direkt. du flyttade ju bara på nätagget. men det var ju en ganska smidig lösning på problemet. om man inte redan har ett nätagg som sitter där framme + två andra som pumpar varmluft på prollen men jag vet inte riktigt om man kan kalla det för modd. möjligtvis justering av nätaggets position
August 7, 2001
jag har en på gång som jag inte har sett förut. men det är väl inte någon direkt mod. jag tänkte iaf ta en kapskiva å kapa skalet på mitt chassi så att man bara behöver ta av ena sidan i stället för att ta av hela. det underlättar en hel del eftersom att det inte går att sätta fast riktigt om man inte gör så 🙂 men någon modd vill jag nog inte kalla det.
3 Guest(s)