November 26, 2003
Med kombinationen moderkortet Gigabyte GA965P-DS3, Sapphire Radeon X1950XTX när det gäller att installera nya drivrutiner? Jag lyckas bara installera de drivrutiner som följer med på cdn. Inga andra går att installera, vilka jag än väljer från ATI. Ja, jag har .NET 2.0, och ja, jag har rensat (även från registret) de gamla rutinerna (som jag lyckas installera från skivan).
Jag vet inte om det är moderkortets bios, eller om grafikkortets bios ställer till problem, men vid varje installationsförsök får jag två felmeddelanden, först en ruta där det står "Severe - Cannot find video driver" nånting, och sen en ruta som ber mig installera drivrutinerna genom att starta med en neutral VGA-drivrutin.
Är detta priset för att man har det senaste? Att inget funkar? Nån annan som också har denna eller en liknande kombination och upplever samma problem?
November 26, 2003
conny_69 wrote: Med kombinationen moderkortet Gigabyte GA965P-DS3, Sapphire Radeon X1950XTX när det gäller att installera nya drivrutiner? Jag lyckas bara installera de drivrutiner som följer med på cdn. Inga andra går att installera, vilka jag än väljer från ATI. Ja, jag har .NET 2.0, och ja, jag har rensat (även från registret) de gamla rutinerna (som jag lyckas installera från skivan).
Jag vet inte om det är moderkortets bios, eller om grafikkortets bios ställer till problem, men vid varje installationsförsök får jag två felmeddelanden, först en ruta där det står "Severe - Cannot find video driver" nånting, och sen en ruta som ber mig installera drivrutinerna genom att starta med en neutral VGA-drivrutin.
Är detta priset för att man har det senaste? Att inget funkar? Nån annan som också har denna eller en liknande kombination och upplever samma problem?
Kan tillägga att jag prövat ominstallera Windows också.
2 Guest(s)