June 3, 2001
GTEK har ju släppt ett "eget" g-kort med Kyro2 kretsen. E d någon här som har det eller har provat det? Funderar på att köpa ett, ligger ganska bra i pris, ca 1300kr med frakt.
Eftersom ingen av de företag du nämner säljer Kyro II kort så är det en del de kan erbjuda!
Sen är det rätt stor priskillnad till t.ex Hercules Kyro II kort.
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja jag har tagit kontakt med Gtek om en recension men tyvärr är huvudansvarige på semster så jag får bättre besked lite längre fram! Men det kommer nog, håll ut!
June 7, 2001
Skall man tro dem själva så är det det.
Hercules, PowerColor och Videologic tillverkar KYRO2-kort, och man skulle kunna tro att de kan producera dem billigare än en liten svensk firma, men tydligen är det sån torka på KYRO2-kort att GTek är konkurrenskraftiga ändå. De ligger en femtilapp under billigaste alternativet, Hercules 3D Prophet 4500 från Dataprince.
du tror väl inte att grabbarna på GTEK sitter i sina lagerlokaler och lödar ihop Kyro2-kretsarna på korten?
Det är referenskort från STMicro med en GTEK-box och svensk manual..
Nä men hade man inte vetat bättre så hade man kunnat bli lurad på det sättet dem skriver..
December 30, 2000
On 2001-08-13 22:55, MiSt wrote:
Jag mejlade dem och frågade, men jag fick inget svar.Jag hade något slags fantasi om att de slängde fram referenslayoutritningen framför någon underleverantör till Ericsson eller nåt och lät dem plocka ihop korten... =/
står lite otydligt på deras sida kanske... men samma sak gäller andra.. Creative, ELSA med flera tillverkar ju inte sina egna kort.. utan beställer dem i diverse fabriker..
March 17, 2001
Här kan ni läsa en recension på Kyro 2,,, (som kan jämnföras med ett GF2 MX)
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-08-14 10:49 ]
Det var ju en recension på Hercules Kyro II kort.. Det var Gteks kort vi snackade om!
June 22, 2001
Ja jag vet inte ett gtek men jag har köpt ett Hercules 4500 och är nöjd med det men är övertygad att Gforce 2 är bättre. Fördel kyro super fin bildkvalitet(mest i 2D) bättre än mina gamla Gforce1(Asus) och Gforce 2MX(hercules), nackdel behöver bättre drivrutiner har provat tex AgeII, Homeworld, UT, QIII, Diablo2, Fallout Tac med bra resultat, men i Red Alert 2 så kan man säga att det är svår spelat då man inte kan se enenda byggnad(osynliga) men när man bygger enheter så syns dom. Andra som har kyroII kan kanske säga sitt så att man får en större bild om det bara är jag eller andra har samma problem och i vilka spel i så fall.
Jag har:
Asus A7V 133
Duron 800@920 (8x115 @ 1.6V)
Hercules KyroII
256 Crusial cas 2
SB Live value
Seagate 20 GB (7200)
MVH Hans
Du kan läsa nordichardwares recension på kortet. Där har jag tagit upp en hel del olika spel som jag testat. Alla funkade utmärkt av de jag testade (Red alert 2 var inte ett av dem :sad:). Det enda spel relaterade problemet jag hade var Quake3 och dess nyaste patch som inte funkade med textur kompression.
2 Guest(s)