Har du inte läst resten av tråden? Allt handlar typ om hur Gteks kort skiljer sig från de andra Kyro II korten. Det finns redan många Kyro II recensioner på Hercules kort men det var en recension på Gteks kort de ville ha.
Tekniknörd som gillar att träna.
June 22, 2001
Anton det var efter er rencencion som jag köpte kortet men jag kan inte hålla med om er 30%iga ökning med en liten ibockning för FTC för jag fick en minskning på mitt kort. Ja Ja jag är ändå rätt nöjd, är ju student och då kan man ju inte gå och köpa det man vill (Gforce 3).
Anton det var efter er rencencion som jag köpte kortet men jag kan inte hålla med om er 30%iga ökning med en liten ibockning för FTC för jag fick en minskning på mitt kort. Ja Ja jag är ändå rätt nöjd, är ju student och då kan man ju inte gå och köpa det man vill (Gforce 3).
Det kan inte vara så att det var i Direct3D som det inte hjälpte? För det ger bara bättre prestanda i OpenGL enligt mina tester.
August 15, 2001
jag har ett Gtek kyro2.
tyvärr pajja min nya dator som kyrot satt i efter 2 dar men under den tiden pröva jag bla cs, opflash och evil islands.
Jävligt bra prestanda för pengarna tycker jag och knappt någon prestanda förlust mellan 16 och 32 bitars färg.
jag är nöjd med kortet.
Jo Kyro II har mycket liten prestanda förlust när man går från 16-32bits färg pga att den renderar allting i 32bit färg internt.
December 30, 2000
On 2001-08-14 12:31, Anton wrote:
Du kan läsa nordichardwares recension på kortet. Där har jag tagit upp en hel del olika spel som jag testat. Alla funkade utmärkt av de jag testade (Red alert 2 var inte ett av dem :sad:). Det enda spel relaterade problemet jag hade var Quake3 och dess nyaste patch som inte funkade med textur kompression.
har du sett till att det står:
r_ext_compressed_textures 1
i config-filen?
Menar du i Quake3 configen eller? För det har jag inte gjort. Jag fick en del länkar om hur det skulle kunna fixas men det var efter alla tester var klara och recensionen skulle upp så det blev som det blev.. 🙁
Men om det bara är så enkelt så var det bra du sa det!
Men det är ju jäkligt konstigt att det funkade bra i tidigare versioner av Quake3.. Varför har de ändrat det i senare versioner då?
December 30, 2000
On 2001-08-16 18:02, Anton wrote:
Menar du i Quake3 configen eller? För det har jag inte gjort. Jag fick en del länkar om hur det skulle kunna fixas men det var efter alla tester var klara och recensionen skulle upp så det blev som det blev.. 🙁
Men om det bara är så enkelt så var det bra du sa det!
Men det är ju jäkligt konstigt att det funkade bra i tidigare versioner av Quake3.. Varför har de ändrat det i senare versioner då?
fram till PR1.17 så hette det:
r_ext_compress_textures
och stod som default på 1.. dvs Enabled..
efter 1.17 så bytte de nyckeln till
r_ext_compressed_textures
och satte den till 0 (disabled)
anledningen var S3TC buggen på NVIDIAs kort..
[ Detta Inlägg ändrades av: 1429 den 2001-08-16 18:16 ]
Afasen.. synd att jag inte visste det från början.. 🙁
Men då vet som sagt var alla andra det nu!
February 25, 2002
ojdå här var det ett tag sedan ngn skrev
men tänkte följa upp denna tråd med en liten länk eftersom jag inte fått veta allt jag velat veta om kyros egna kort, som förvisso inte är tillverkade av "gtek" utan av "st" som är grundföretaget som tillverkar kyro-kretsarna.
så här kommer en recension på norska
här jämnförs st:s kyro2 mot hercules kyro2
http://www.dinside.no/page/art.....6160.shtml
läs den om ni kan!
[ Detta Inlägg ändrades av: plame den 2002-04-17 19:32 ]
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
1 Guest(s)