April 4, 2002
Dels tänkte jag på q9400 och q9450 där bara minnet skiljer men även på på q6600 och q8200 som för visso är lite olika men som presterar rätt lika.
Undrar mest överlag hur stor påverkan minnesmängden har och vilka tillämpningar som har nytta av mycket minne i cachen i cpu:n
August 16, 2003
jag har inte orkat göra någon större efterforskning nu och vet inte exakt vad som blir snabbare mer än att mer är bättre, men jag kollade i ett gammalt test för att se skillnaderna. så jag letade upp ett test med en Venice och en San Diego Processor och jämförde dessa, (3500+ mot 3700+ dessa är så gott som identiska bortsett från cache, Venicen har 512kb och San Diege har 1MB båda 2.2GHz) är ju sam sagt inte dom processorerna som du pratar om men tänkte att det kanske skulle kunna ge en fingervisning i vilka applikationer som man vinner prestanda på.
i flera tester så är prestandan identisk eller nästintill identisk.
men så finns det dom som skillnaden märks stort i. spelet FEAR, 47 fps mot 39 fps stor skillnad 🙂 (beror dock på inställningar då ett annat test med FEAR visade betydligt mindre skillad)
Powerpoint till PDF konvertering snabbades på ganska så bra. stor förbättring i ett multitasking test bestående av WinRAR + Adobe CS 2
dubbelt så bra i Sisoftware Sandra 2007 - Energy.
WinRAR blir snabbare också.
detta bör visa ungefär vad man kan förvänta sig i skillnader även mellan dom processorerna som du talar om (q9400 och q9450)
1 Guest(s)