January 27, 2002
Själv så ska jag köpa ett Matrox Perhelia-512. Personligen så tycker jag att GeForce suger på alla områden utom rå kraft, det måste finnas lite lite snygga effekter i grafikkort och inte bara snabbhet. Och sedan har vi ju det här med tv-out... Hur många Ati och MAtrox användare har behövt krångla så mycket som vi NVidia användare med våra tv-out's??
May 5, 2002
On 2002-06-20 21:55, brydling wrote:
Själv så ska jag köpa ett Matrox Perhelia-512. Personligen så tycker jag att GeForce suger på alla områden utom rå kraft, det måste finnas lite lite snygga effekter i grafikkort och inte bara snabbhet. Och sedan har vi ju det här med tv-out... Hur många Ati och MAtrox användare har behövt krångla så mycket som vi NVidia användare med våra tv-out's??
När kommer det kortet ut? Finns det nån sida man kan läsa om det?
July 2, 2001
Efter att ha följt diverse diskussioner på nätet så ser det ut som att:
* Nvidia's nästa kort kommer först Q4-2002 / Q1 2003 eftersom dom hamnat efter sin tidsplanering pga. Xbox-utvecklingen.
* ATI's R300 släpps i mitten av Juli.
* Matrox Parhelia finns i butikerna i mitten av Juli.
November 29, 2001
Kolla in vår förhandstitt på Parhelia här:
https://www.nordichardware.com...../index.php
Parhelia kommer förhoppningsvis inom några veckor. Vi ska försöka få tag på ett snarast möjligast och då kommer vi ger er en grundlig genomgång.
NV30 (aka GeForce 5, som inte kommer kallas GeForce 5) kommer med all sannolikhet inte ut förrän någon månad in på 2003.
R300 är planerat till den tionde Augusti.
Parhelia är inte *mycket* snabbare än GeForce 4 Ti 4600. I alla fall inte i dagens relativt simpla spel.
R300 ser ut att bli en riktigt grovt fartmonster. PÅ alla sätt och vis överlägset det som finns att tillgå idag (inkl. Parhelia) och förmodligen även överlägset P10 (3D Labs/Creatives kommande grafikkort).
NV30 vet vi inte mycket om förutom att det ska ha nästintill 100%igt stöd för DirectX 9.0 (kanske 9.1 tom).
Hur som helst: vill du köpa det bästa som finns i höst bör du vänta på R300. Är du beredd att vänta ca: ett halvår till så kommer nog NV30 vara överlägset.
Personligen tycker jag R300 verkar bäst om du vill köpa inom en snar framtid. Bara en knapp månad senare än Parhelia, långt före NV30 och kommer fortfarande vara kung till någon månad efter julafton.
April 20, 2002
Läste i en recension (nånstans) att Parhelia inte skulle bli nåt vidare.
Vet ju som de flesta fattar inte mycket om sånt här men jag har en väldigt bra egenskap....jag kan läsa!
Det var allt jag ville säga.
Ha en bra Midsommar allihop!!!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 29, 2001
3 Guest(s)