August 9, 2001
När jag ska starta datorn med mitt Tnt2 M64 pci(I knooow..) så går inte monitorn igång. Den står liksom i standby-läge, själva datorn verkar inte heller ladda windows etc så den känner ju av att något är fel.
MEN VAAD Kan vara fel? Ingen som känner igen?
Om jag startar upp med ett annat grafikkort, så kommer jag in i Windows, och där hittas TNT 2. Om man ställer in dubbla bildskärmar osv så låser sig datorn förr eller senare och när den har startat om ett par gånger så hittas inte kortet nåt mer. En annan sak man skulle behöva är drivrutiner med vilka man får de speciella inställningarna i Bildskärmsinställningarna (tv-out, vilken bios-version och minne osv).
(en extrapoäng, dock inte huvudproblemet) Vet nån någon drivrutin man får med alla extra-inställningar eller är det samtliga som de ska va med i?)
Detta felet, kan det ha med BIOS att göra?
Kortet är Pixelview, men jag har inte hittat ny bios till det, bara ett allmänt "nVIDIA M64" bios reference, men vet inte om det är värt att prova. Det skulle ju kunna va sådana symptom om bioset är sönder. (I egenskaper på bildskärm står det "bios version: not available, iofs står det så på det andra kortet också).
HAR NÅGON haft någon liknande fel?
1 Guest(s)