March 4, 2002
Det är såhär att min dator började hänga sig för ett tag sedan med jämna mellanrum. Jag bytte då nätagg och det blev bra, tills idag. Nu börjar den hänga sig igen, med jämna mellanrum - det är som om jag skulle slita ut nätaggen :/ Hur kommer det sig?
Cpun - 46 grader, diskarna under 28, standard grejjer i burken...xp1800+ ..Kan man koppla fel så man sliter på agget? //MVH Fredrik
October 10, 2001
On 2002-07-12 18:03, proos wrote:
Kan tilläggas att i BIOSEN, under Vcore så ligger det till enligt följande : 3,3V - 3,42V / 5V - 5.10V / 12V - 12,84V, alltså mina värden ligger över...men hur kan det komma sig när jag ryckt ut fläktara och cdn 🙁
Med spänningarna på den nivån kan jag bara säga att du inte behöver oroa dej att nätagget är orsaken till det hela. Det är bara bra att värdena är något högre faktiskt 😀
October 10, 2001
On 2002-07-12 19:32, proos wrote:
Men det är ju nätagget som är boven i dramat, för när jag bytte löste det sig temporärt, fram tills nu ...som om det gick ett tag, innan det slets ut eller något hände...nu har jag gjort såhär på 2 agg...skumt skumt, dauta suger just nu 🙁
Det kan inte vara normalt att "slita ut" ett nätagg bara så där. Kolla upp moderkortet i stället, eller har du något som drar ström utav bara h..vette i lådan eller? Att ha t.ex en Delta 80mm kopplad till moderkortets fläktuttag kan vara en stor bov i dramat, men du vet väl bäst om du har något sådant i lådan din Hoppas det löser sej!
2 Guest(s)