November 18, 2006
Jag har alltid ett ständigt klickande ljud från nätaggregatet. När jag blåser på fläkten så den snurrar långsammare klickar det också långsammare.
Jag har damsugit blåst och pustat hur mycket som helst nu. Om det skulle varit nåt som satt fast.. Me det kan det inte vara längre.. När jag startar datorn klickar det inte, det startar efter 10 minuter eller nåt sånt.. Ibland slutar det klicka i några sekunder, sen startar det igen.
Det klickar nog lika snabbt som fläkten går, eller nåt sånt.. Har haft det i 3 månader nu.. Måste jag byta nätagg? har 350watt, vet inge mer..
Tack
September 27, 2005
fy fy 😉 man skall aldrig dammsuga i en dator, det kan skapa statisk electricitet som pajar komponenter. Är fläkten till nätagget påväg att dö så kan det göra att aggregatet överhettes och ev pajar mer utav datorn. Så mitt tips är att det bara är 3 månader gammalt ring oh prata med support därifrån du sköpte det. De sakll då låta dig byta det mot ett fungerande nätaggregat.
November 5, 2002
Tycker det låter som att fläkten i nätagget har något som ligger och skaver eller nåt. Snurrar fläkten som den ska endå är det väl bara att köra på. Om du irriterar dig på ljudet kan du ju ta och byta fläkten.
Eller så tar du och byter hela nätagget. Upp till dig. Själv hade jag nog bytt endast fläkten.
1 Guest(s)