January 17, 2002
Nu när jag äntligen fått igång min nya monsterdator så körde jag 3DM05...
Mitt under första testet säger det BANG baki datorn, säkringen går och allt slocknar. Jag vippar tillbaka säkringen och allt funkar igen.
Vad i helvete?
Har:
Hiper 580W Nätagg
2x 7800GTX
1x A64 X2 4800+
2x Corsairminnen med flashiga activityLEDs <3
3x Diskar
3x Fläktar
1x DVD
Är nätagget för svagt? Eller vafan... Jag har ingen aning om vad den där smällen berodde på :S Hjälp, vågar ju knappt anstränga datorn :< -----------------------EDIT------------------------- Nu har agget dött... Tog ur ett kort och körde istället, funkade bra Men då jag kört WoW i typ 1 timme så dog allt helt plötsligt och det gick inte att starta igen. Så jag tog ur strömkabeln och kollade runt lite i datorn, sen då jag satte in kabeln igen pangade det till ytterligare en gång, och denna gång kom det rök. Nu behöver jag snabba svar på var i Umeå man kan köpa ett 700W+ nätagg :bgrin:
October 6, 2002
hade du kopplat in grafikkorten så de låg på varsin 12-volts lina????
Om du får igång agget igen.. Så testa att dra ur allt som inte behövs och kör med det så..
Men ditt agg borde klara av att leverera nog med ström till dina hungriga komponenter..
Kör du överklockat eller på normal hastighet??????
November 27, 2003
Du måste ha överklockat något grymt för att kunna pressa ut 580W ur systemet. Agget måste varit defekt snarare. Att det inte skulle ha orkat kan inte stämma då jag vet att när vi testade körde det i maxbelastning bra länge och det klarade sig alldeles utmärkt.
//Andreas
January 17, 2002
Delph1 wrote: Du måste ha överklockat något grymt för att kunna pressa ut 580W ur systemet. Agget måste varit defekt snarare. Att det inte skulle ha orkat kan inte stämma då jag vet att när vi testade körde det i maxbelastning bra länge och det klarade sig alldeles utmärkt.
//Andreas
Inte klockat alls, gissar väl mer på defekt nätagg
Men ett 7800GTX drar ju ca 280w på kraftig load typ...
November 27, 2003
CoLiC wrote: [quote=Delph1]Du måste ha överklockat något grymt för att kunna pressa ut 580W ur systemet. Agget måste varit defekt snarare. Att det inte skulle ha orkat kan inte stämma då jag vet att när vi testade körde det i maxbelastning bra länge och det klarade sig alldeles utmärkt.
//Andreas
Nej aldrig. det drar 70W kanske. Ett helt system med 7800GTX drar möjligtvis 280W 😉
//Andreas
January 17, 2002
Delph1 wrote: [quote=CoLiC][quote=Delph1]Du måste ha överklockat något grymt för att kunna pressa ut 580W ur systemet. Agget måste varit defekt snarare. Att det inte skulle ha orkat kan inte stämma då jag vet att när vi testade körde det i maxbelastning bra länge och det klarade sig alldeles utmärkt.
//Andreas
Nej aldrig. det drar 70W kanske. Ett helt system med 7800GTX drar möjligtvis 280W 😉
//Andreas
[Image Can Not Be Found]
Läste fel :<
September 12, 2005
http://www.extreme.outervision...../index.jsp
Du skall ha ett nätagg på MINST 523w (systemet körs då på 100%, anar att du inte nämnt alla komponenter) 😀
Jag skyller på proppskåpet tills vidare, men en sak du bör notera är att antalet "watt" ett nätagg levererar är det totala. En del spänningar kommer helt enkelt med mindre kräm, du kan ev. ha krävt för mycket av någon särskild. Jag minns inte säkert vad dina grafikkort etc. vill ha, men de kräver 250w, kolla wiki på formeln för det där så kan du enkelt räkna ut hur mycket kräm (ström, Ampere) du måste ha för att driva det 🙂 (minns även att andra komponenter, t.ex. CPU kan använda samma spänning och räkna med dem... kom även ihåg att marginaler är att föredra) Jag rekomenderar i.a.f. Tagan då de levererar mycket kräm på alla fronter, de håller vad de lovar, många "högwatt-nätagg" lovar mer än de håller....
MVH
- Ihmrat
November 27, 2003
Ihmrat wrote: http://www.extreme.outervision...../index.jsp
Du skall ha ett nätagg på MINST 523w (systemet körs då på 100%, anar att du inte nämnt alla komponenter) 😀
Jag skyller på proppskåpet tills vidare, men en sak du bör notera är att antalet "watt" ett nätagg levererar är det totala. En del spänningar kommer helt enkelt med mindre kräm, du kan ev. ha krävt för mycket av någon särskild. Jag minns inte säkert vad dina grafikkort etc. vill ha, men de kräver 250w, kolla wiki på formeln för det där så kan du enkelt räkna ut hur mycket kräm (ström, Ampere) du måste ha för att driva det 🙂 (minns även att andra komponenter, t.ex. CPU kan använda samma spänning och räkna med dem... kom även ihåg att marginaler är att föredra) Jag rekomenderar i.a.f. Tagan då de levererar mycket kräm på alla fronter, de håller vad de lovar, många "högwatt-nätagg" lovar mer än de håller....MVH
- Ihmrat
Den där stämmer inte.
De har snott en annan psu-räknare som inte heller stämde och flashat till den med lite överklockning och vattenkylningsfeatures. Idén var väl kanske god, men de skulle ju tagit siffror som var från verkligheten istället och bygga på det.
EDIT: Stava, det var visst lite sent. Använd iaf inte den där räknaren. Den stämmer inte.
//Andreas
September 12, 2005
Delph1 wrote: [quote=Ihmrat]http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Jag skyller på proppskåpet tills vidare, men en sak du bör notera är att antalet "watt" ett nätagg levererar är det totala. En del spänningar kommer helt enkelt med mindre kräm, du kan ev. ha krävt för mycket av någon särskild. Jag minns inte säkert vad dina grafikkort etc. vill ha, men de kräver 250w, kolla wiki på formeln för det där så kan du enkelt räkna ut hur mycket kräm (ström, Ampere) du måste ha för att driva det 🙂 (minns även att andra komponenter, t.ex. CPU kan använda samma spänning och räkna med dem... kom även ihåg att marginaler är att föredra) Jag rekomenderar i.a.f. Tagan då de levererar mycket kräm på alla fronter, de håller vad de lovar, många "högwatt-nätagg" lovar mer än de håller....MVH
- Ihmrat
Den där stämmer inte.
De har snott en annan psu-räknare som inte heller stämde och flashat till den med lite överklockning och vattenkylningsfeatures. Idén var väl kanske god, men de skulle ju tagit siffror som var från verkligheten istället och bygga på det.
EDIT: Stava, det var visst lite sent. Använd iaf inte den där räknaren. Den stämmer inte.
//Andreas
Minsann! Det var mer än jag kollat upp 🙂 Bra att någon nämner det för mig, så jag slipper pinsamma situationer där jag försöker leka guru på forum 😉
1 Guest(s)