December 20, 2007
Tjenare.
Nu är det så att i Januari förra året så fick jag en ny dator..
Skitbra, och allt fungerade som det skulle.
Men nu, exakt ett år senare - så började den ticka/surra lite grann.
Jag visste inte riktigt vad det var som kunde vara problemet, men jag trodde att det var processorfläkten eller något. Men senare visade det sig att detta oljud som ifrån just nätagget.
Jag har ingen aning om vad det är för fel - eller är det bara helt enkelt så att det håller på att gå sönder bara.. Detta ljudet är så konstant, och det finns ingenting som kan beskriva hur jobbigt det är att behöva sitta och lyssna på skiten som surrar hela tiden.
Vad kan man göra åt detta? Någon som kanske vet vad som är fel med det?
Jag har till och med spelat in hur det låter, för att kanske underlätta lite.
http://www.zshare.net/audio/55.....659b41499/
Där finns en länk för ljudfilen.
Nu är det också så att jag är INTE bra på att byta datordelar, och jag har inga speciella kunskaper inom detta, och om man säger såhär.. " Jag fattar ingenting " Så om ni skulle kunna svara så att jag kan förstå så hade det varit toppen.
Lite specifikationer:
Nätaggregat: Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue Light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin
Grafikkort: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3,0Ghz
Moderkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16
(Skrev bara av allt exakt om det är nödvändigt)
Att jag underströk 600W och gfx kortet är för att 8800GTX kräver MINST 600W's PSU vad jag hört, och det kanske är en anledning till problemet.. grafikkortet brukar bli VÄLDIGT varmt.
I alla fall, om jag lutar hela datorn åt sidan och tillbaka så slutar ljudet ett tag, sedan när jag ställer tillbaka det så kommer ljudet efter ett tag igen. Det brukade funka att ge nätagget en fet smäll, men nu funkar det inte längre.
Aja, tacksam för hjälp..
PS: som sagt innan. Vet inte hur man byter saker & ting p.g.a att jag kommer förmodligen ha sönder något - men ge gärna förslag på nya alternativ att köpa!
- Robban.
2 Guest(s)