February 10, 2001
jo jag tänkte nämlige göra så här va.. ha ett ATX agg på 250W (vill int eköpa nytt)enbart till Moderkortet (använda bara ATX kontakten) som kommer vara ett ASUS A7V133 med en T-bird 1300 på.. och sedan använda ett AT agg till hdd, cdrom och extra chassie-fläktar.. kommer det att funka (räcka).. och kommer det gå att få båda aggen att starta samtidigt eller måsta jag sätta på aggen försig!?
December 23, 2000
hmm...har dom en artikel om att koppla ihope ett AT och ett ATX agg ?? Deeet tror jag inte riktigt!
Att koppla ihope ett ATX och ett AT agg är ganska knepigt. I ett AT startar man med hälp av starkström.. man måste bygga någon typ av relä...
Men det du tänker göra funkar alldeles utmärkt. Du får helt enkelt starta AT agget först. Så att hdd, cd o.s.v går igång. sen kan du starta det andra agget(datorn då alltså)...
May 21, 2001
Du kan alltid börja med att se efter om ditt atx agg. har en utgång för monitor, då kan du alltid sätta kabeln från at agget där. klipp sedan bort on/off knappen till at. agget och löda ihop dom 4 kablarna parvis (sätt jorden i chassit). Löd inte ihop fel bara, blir spännande annars. . Om nu inte atx agget har en utgång för monitor där bak så är det väl bara att öppna det och leta reda på utgången från reläet i atx. agget och klippa av spännings kabeln från at. agget och löda dit den på utgången från relät. . sen så är det väl bara och hoppas på att reläet är gjort för lite mer än dina standard 230W för nu kommer även at. agget dra ström därifrån
lycka till.....
1 Guest(s)