July 10, 2005
Kikat runt lite på lite olika nätdelar. Här är följande som jag tittat på..
1. Hiper Nätaggregat Type-R Svart ATX 480W, 120mm Fläkt (14db), 20/24pin
2. Antec Phantom PSU 350W EC Fanless
3. Elan Vital Greenerger PSU 400W Justerbar fläkt, SuperSilentMode 0dB, 20/24pin
Villa ha: Kvalite som är tyst som musen - helst död.
Finns det något annat agg som nån kan rekomendera? Maxpris ligger ca 1500-1600kr
Tack alla
June 18, 2001
Jag har det Hiper aggregat du nämner. Jag kan inte svara på hur mycket det låter, för det överröstas av processorfläkten. Inte är det högt, i alla fall.
Det ska visst vara väldigt bra, speciellt med tanke på priset. Det kan jag inte bekräfta eftersom det är svårt att uppmärksamma själv, men det stämmer säkert.
June 27, 2002
Har också ett Hiper Red det är samma nätagg men tyvärr med en röd lysande fläkt. Det låter inte mycket alls, jag har inte hört den sen jag skaffade den, grafikkortet överöstar ju den likaså cpu fläkten och de låter inte mycket i sig..
Stabilt som tusan, märker inte någon volt loss hur mycket jag än klockar och pressar det.
November 30, 2004
Xenomorphed wrote: någon som vet hur varma dom där Antec Phantom blir?
beror på chassi och hur krävande system du har.
körde det innan på en 3400+ 512 ddr 2 hdd 2 cd/dvd och det blev lite jummet...
men ska man ha fläktlöst nätagg ska man ha ventilation (t.ex. en 120 mm utsugsfläkt under nätagget)
November 27, 2003
Xenomorphed wrote: någon som vet hur varma dom där Antec Phantom blir?
https://www.nordichardware.se/.....ivelse=353 wrote: Efter ca trettio minuter av maximal belastning är aggregatet bara en bit över ljummet, 46 C. Att det inte är varmare är helt otroligt.
Du kommer inte att maxbelasta agget och om du nu skulle lyckas skulle du definitivt inte göra det i 30 minuter så det är lungt.
//Andreas
December 27, 2003
Delph1 wrote: [quote=Xenomorphed]någon som vet hur varma dom där Antec Phantom blir?
https://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=3&skrivelse=353 wrote: Efter ca trettio minuter av maximal belastning är aggregatet bara en bit över ljummet, 46 C. Att det inte är varmare är helt otroligt.
Du kommer inte att maxbelasta agget och om du nu skulle lyckas skulle du definitivt inte göra det i 30 minuter så det är lungt.
//Andreas
ohoo, det fanns en recension på det.
Tackar, Tackar
July 14, 2005
Tom's Hardware kommer dock fram till att Antec Phantom 350W inte alls är så bra, utan att det finns mycket bättre agg i sådana fall, t.ex. Elan Vital..
Deras Antec Phantom krashade...
February 12, 2003
Elias wrote: Tom's Hardware kommer dock fram till att Antec Phantom 350W inte alls är så bra, utan att det finns mycket bättre agg i sådana fall, t.ex. Elan Vital..
http://www. /diverse/200504011/index.html
[/url]
Tom's Hardware kommer alltid fram till det de får betalt för.
November 27, 2003
Elias wrote: Tom's Hardware kommer dock fram till att Antec Phantom 350W inte alls är så bra, utan att det finns mycket bättre agg i sådana fall, t.ex. Elan Vital..
http://www. /diverse/200504011/index.html
[/url]
De testade en rev1 och som skrevs innan i tråden så är detta fixat idag med rev2.
//Andreas
September 21, 2002
Annars ska Tagan vara helt knäpptysta vad jag har hört... Dock fanns det inte med bland de agg du tänkte välja mellan så jag kanske är lite taskig nu 😉 Ett passivt agg skulle jag aldrig köpa, ger halvklen uteffekt och är dyra, dessotom måste man kompensera värmen i chassit med en extra fläkt. Hiper skulle jag köpa av de aggen du angett!
July 14, 2005
Nej, ett aktivt kylt nätagg är inte tyst, hur mycket du än vill så låter det alltid lite om det, låter inte fläkten så är det allt luftmotstånd i agget som susar lite...
Faktum är att effektiviteten på ett passivt kylt agg ofta är bättre än aktivt kylda för att det ska kunna leverera mer ström och avge mindre värme...
Att de är så speciellt mycket dyrare kan jag inte heller hålla med om, det kostar runt 1000:- som vilket kvalitetsagg som helst.
Att man behöver sätta in extra fläktar tror jag inte så länge du har ett utblås... Skaffar du dej ett agg som är semi-passivt så är det ju ingen som helst fara heller:
t.ex. elan vital... billigt och verkar ge bra valuta för pengarna!
August 14, 2001
Köpte ett Q-Tecnology (förväxla ej med Q-tec) till far för några månader sen, tror det var 400W nånting, faktiskt väldigt tyst, hördes knappt ens med överiga fläktar urkopplade. Anser det var ett bra köp, dock inget märke, eller modell, du hade med bland dina alternativ.
1 Guest(s)