November 18, 2003
Funderar på att byta nätdel då min börjar bli "lite" trött. Jag har en ace raw power 620w nu och om jag kör prime samt occt's gpu test samtidigt så går 12v linan från 12.29v idle till 11.53v...
Jag kan köpa ett tagan 480w modulärt för ett skapligt pris men kommer det orka driva mina saker? Kommer det vara bättre än mitt "skräpagg" ?
Jag har följande grejer i burken:
Phenom II 940@3.6ghz
2x2gb ddr2 pc8500
Gtx 260
1st s-ata hdd
5st 120mm fläktar
November 18, 2003
Lord_Kvadd wrote: Har du använt en multimeter för att mäta spänningsfallet, eller använde du något program i datorn?
Program i datorn. Men man hör att fläktarna varvar ner och sedan upp när man startar och sedan stänger av programmen.
Jag har även haft lite problem när jag klockar med omstarter och att allt blir extra ostabilt.
November 18, 2003
Böt iallafall agg idag för att prova. Funkar fint stock. Men när jag skulle prova att klocka lite så slog det stopp igen..
Ökade enbart vcore samt volten till nb och sparade inställningarna i bios. När den då startar om för att starta så dog datorn efter ca 2s och en blå lampa tände sig på baksidan av agget. Då var jag tvungen att stänga av strömmen till agget för att få den att starta igen, dock så blev det samma sak igen så jag resettade bios och så funkade det.
Vart nätdelen överbelastad eller vad hände egentligen?
June 11, 2001
Kan bero på att tagan inte är kända för sin kvalitet precis, google höll på att krasha när jag sökte på tagan och kvalitet
Svordommarna finns här
https://www.flashback.info/arc.....55311.html
Dessutom så är det ganska självklart, eftersom du har sänkt wattvärdet. Även ett proffsaggregat hadde lagt av där, ok på ca 50w, men från 620 till 480 är för mycket.
1 Guest(s)