January 22, 2006
Ibland när man kollar på annonser, t.ex onoff/siba m.m (Även vissa internet äffärer) så kollar man på dator paketen, då säljer dom t.ex: amd x2 3800+ och operativ system till det är home ed... Det är väll ändå att lura folk? Jag menar, är det intie så att det bara är XP pro som sstödjer dual core tekniken? Tänk då när svensson ska in å handla och köper det där paketet och då bara få ut kraften från 1 kärna...
January 22, 2006
Meh, är ni säkra? Läs här då: http://www.datorbutiken.com/se.....=WINXPHOSV
"Beskrivning
OBS! Windows XP Home har ej stöd för Dual-Core eller Dubbla processorer. Vill du utnyttja detta skall du välja Windows XP PRO istället."
February 8, 2004
February 10, 2002
Andreas_k wrote: Du ska veta att dom flesta som arbetar på datorbutiker är väääldigt dåliga på det dom jobbar med. Fattar inte varför dom gör så, men så är det.
Sen finns inte jultomten heller! 😉
Du, jultomten finns visst, tro mig jag har sett honom många gånger på bla. stan när det e jul. Kan bara inte fatta hur han kan vara på flera ställen samtidigt bara...En tankeställare.
Jo dual-core verkar funka med xp home, annars hade ju dell blitt bankrutta då de skulle vara tvugna att sälja xp pro me deras p4 paket, hehe.
2 Guest(s)